Aankomst in Chengdu China - Reisverslag uit Chengdu, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Aankomst in Chengdu China - Reisverslag uit Chengdu, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Aankomst in Chengdu China

Door: Alex Meester

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

23 September 2010 | China, Chengdu

Nou, daar zijn we dan, aangeland na een snelle vliegreis van slechts 9 uur. Onze 'gids' en 'chauffeur' (wat een luxe) stonden al klaar en ook de hotelkamer was al gereed.
Eerst even een paar uurtjes slapen en om 14.00 uur afgesproken met de gids om Chengdu te bekijken. Begonnen in het Sichuan Museum met de erg rijke historie van deze regio uit oa. de Nang, Tan, Ming, Hong, Ping en Pong dynasty. Daarna door een park gewandeld met standbeelden van alle grootheden en vele meisjes in originele kledendrachten van de dynastien.
Grappig was dat we zelf de hele tijd gefotografeerd werden door alle rondhangenden Chinezen en nog grappiger was het toen we bij het verlaten van het park 2 panda's zagen inparkeren (zie foto).

Net hebben we onze eerste Chinese maaltijd gehad en jezus wat was dat heet (spicy). We hadden 3 gerechten die elke een kleine 2 euro kosten en erg lekker.

Nu even voor het eerst op onze mini laptop in de zeer luxueze hotelkamer, nog even wat lezen en dan het batterijtje opladen voor de grote dag morgen: het pandacentrum.

Groetjes
Alex en Gabrielle

• 23 September 2010 - 15:16

Jos:

Zo, het tempo zit er wel meteen in.
    Niet vergeten het is vakantie hoor...

koeloeyoek!

• 23 September 2010 - 15:20

Yvon En Willem:

Twee panda's in 1 suzuki dat is wel een hele kunst... Zijn er nog overblijvselen van de Ping en Pong dynastie? Zelfs een drol smaakt lekkker als je die goed kruidt! en dat kunnen ze in China wel!

• 23 September 2010 - 17:43

Irma:

Wat een luxe, een eigen chauffeur en gids. En meteen al veel cultuur geproefd.
    Veel plezier morgen in het pandacentrum

• 23 September 2010 - 18:38

Erwin En Sylvia:

Genoeg gedaan voor een dag!!Dat zegt genoeg over de rest van de reis. Heel veel plezier bij de panda's, maak veel foto's. xx

• 25 September 2010 - 11:44

Jan :

Gabrielle, jij was toch zo gek van het merk Suzuki,met een paar stoelhoesen van een Pandabeer ben jij het toppertje in Hoorn.