Laatste dag Chengdu en aankomst Lijiang - Reisverslag uit Chengdu, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Laatste dag Chengdu en aankomst Lijiang - Reisverslag uit Chengdu, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Laatste dag Chengdu en aankomst Lijiang

Door: Gabrielle Meester

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

25 September 2010 | China, Chengdu

Vandaag onze laatste dag in Chengdu. We begonnen de dag met ons te verslapen, na een snel ontbijt en gauw de rugtas pakken, stond Davy onze gids ons al op te wachten in de lobby.
We zijn eerst met een taxi naar de tombe van Wang Jian gereden. Helemaal te gek vond ik dat en spontaan maakte ik een vreugdesprong (zie foto). Daarna wandelend langs de beelden van de muzikanten die onderdeel uitmaken van de tombe. 24 stuks waarvan 22 met een instrument en 21 verschillende instrumenten. Erg mooi gemaakt. Daarna doorgelopen naar waar wij gisteren al waren geweest maar wat wij geweldig vonden, de Kuan Lane waar wij koffie hebben gedronken bij de Starbucks. Davy bleef langer zitten bij de Starbucks zodat wij samen nog even konden slenteren en shoppen door de authentieke prachtige straatjes. Van Kuan Lane zijn wij richting Peoples Park gelopen. Daar een typisch Chinese uitvoering bijgewoond. Alle oudjes zwaaien met de vlaggetjes en dat moet dan leuk zijn!
We hebben de middag afgesloten met een bezoek aan de prachtige Wenshu Temple uit de Tang dynastie. Een serene plek in het drukke Chengdu met een prachtige tempel en heerlijke rustige straatjes om te slenteren.
We hebben nog even gerelaxed in het hotel voordat wij werden opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. ' s Avonds vlogen wij op tijd (21.05 uur) naar Lijiang waar wij om 22.20 uur landden. Onze gids, dit keer vrouwelijk, heet Diana en bracht ons samen met de chauffeur naar een authentiek hotel midden in het historisch centrum (geen auto's en lawaai). We moesten direct gaan slapen van Diana om ons lichaam aan het hoogteverschil (2400 meter) te laten wennen. Lijiang ligt aan de voet van het Tibet gebergte.

Morgen meer over Lijiang.

Alex en Gabrielle