Hong Kong en terug naar Amsterdam - Reisverslag uit Peking, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Hong Kong en terug naar Amsterdam - Reisverslag uit Peking, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Hong Kong en terug naar Amsterdam

Door: Gabrielle Meester

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

12 Oktober 2010 | China, Peking

De tweede dag in Hong Kong hebben wij doorgebracht op Hong Kong Island in de buurten Central, Admiralty, Soho en Sheung Wan. Daarvoor hebben wij eerst de overtocht met de Star Ferry naar de overkant gemaakt.

Wat heel leuk is aan deze kant van het water is dat op zondag alle Filippijnse en Indonesische dienstmeisjes bij elkaar komen in de parken, op de pleinen, in de metrostations etc. om met elkaar te eten, kaarten, laptoppen, dansen en natuurlijk bij te praten. Eén van de wegen wordt zelfs voor hun op zondag afgesloten zodat zij midden op straat hun Karaokeshow kunnen opvoeren. Lachwekkend hoor.
Helaas was het deze dag te mistig om met de Peak tram naar The Peak te gaan, wellicht kan dit morgen nog plaatsvinden.
Midden in Soho heb je de langste roltrap ter wereld (alhoewel deze roltrap niet één geheel is maar opgebouwd is op de verschillende plateaus. Langs deze roltrap zitten de leukste en gezelligste restaurants van deze wijk, dus hebben wij hier heerlijk organisch/vegetarisch gelunched. Het beste broodje van de hele vakantie!
Toen wij weer met de ferry over wilde, was het inmiddels erg slecht weer geworden, dus doken wij in onze wijk maar meteen een Shopping Mall in en deze liep wel een paar kilometer door, want toen wij eruit liepen, waren wij al een stuk voorbij ons hotel, dus onder de paraplu (overblijfsel uit het Stenen Woud) weer een stukje teruggelopen naar het hotel.

's Avonds hebben wij heerlijk gegeten. Het straatje achter ons hotel is Knutsfort Terrace en dit is een autovrij straatje (unicum in Hong Kong) met alleen maar Internationale restaurants met buitenterrassen. En je kan bijna vanaf het terras rollend je bed in.

Onze laatste dag Hong Kong hebben wij eerst gezorgd voor een late check out aangezien wij deze dag pas om 23.05 uur zullen vliegen.
Na wederom een geweldig ontbijt (mensen als je in Hong Kong verblijft, kies dan dit boutique hotel!) zijn wij met de metro naar de wijk Causeway Bay gegaan. Ook deze wij ligt op Hong Kong Island. Hier hebben wij ook weer een leuke wandeling gemaakt en hebben wij twee oude tempeltjes (zie foto) bezocht. In een van de tempels hangen van die ronde, soort lampen aan het plafond die langzaam opbranden en een rookwalm geven. Misschien voor de vliegen of voor de toeristen wellicht.

Op een gegeven moment werd de lucht helemaal blauw en besloten wij alsnog The Peak te gaan doen. Dus eerst met een oud trammetje (zie foto) de wijken doorgekruisd en vervolgens met een heel oud trammetje The Peak op. Dit trammetje brengt je in no-time naar de 800 meter hoger gelegen peak van Hong Kong en vandaar uit heb je een prachtig uitzicht op de stad en het water (zie foto). We waren erg blij dat wij dit nog hebben kunnen doen.
Vervolgens met de metro terug naar ons hotel, gedouched (dat is wel nodig met de vochtigheid in Hong Kong), spullen gepakt en toen uitgecheckt.

Vervolgens weer lekker Italiaans gegeten in Knutsfort Terrace. Om 19.20 uur kwam de airport shuttlebus ons oppikken bij het hotel en drie kwartier later kwamen wij aan bij de luchthaven.
We konden meteen inchecken en door de douane.
Daarna bij een cafeetje geprobeerd ons blog bij te werken, maar de laptop had kuren (jammer dat er geen IT-er in de buurt was!), dus wij konden de blog niet eindigen in Hong Kong en daarom zit ik nu de volgende dag, na een hele goede vlucht (04.50 uur Nederlandse tijd geland) ons blog voor de laatste keer bij te werken.

China heeft ons enorm positief verbaasd: een schoon land met vriendelijke mensen, goede wegen, uitstekende hotels, lekker eten, een werkelijk prachtige natuur en een land waar wij zeker naar terug gaan.

Afijn nu lekker na gaan denken over een volgende bestemming voor een weekje in februari ......

Bedankt voor alle leuke reacties.

Veel liefs, Alex en Gabrielle

ps. morgen reist Alex met de trein naar Amsterdam voor zijn werk. Iemand interesse in een leuk verhaal?

• 12 Oktober 2010 - 14:56

Jos:

welkom thuis!

..en zo zit je weer in je eigen huisje...

tot gauw,
    jos en aart

• 12 Oktober 2010 - 15:09

Willem En Yvon:

Welkom thuis!!!
    Fijn dat de terugreis goed is verlopen.
    En nu maar lekker na genieten!

• 12 Oktober 2010 - 16:17

Sylvia:

Welkom thuis,

Het was leuk jullie te volgen op dit avontuur door China!!

• 12 Oktober 2010 - 21:35

Selma:

Namens ons viertjes ook welkom thuis!
    En dan weer omschakelen......gadver.
    Maar jullie hebben al gauw weer iets leuks in het vooruitzicht.......
    Robbie. Toch wel leuk om weer thuis te zijn!
    Loek, Selma, Romy en Luca

• 13 Oktober 2010 - 16:46

Irma:

Leuke afsluiting van jullie vakantie in Hongkong. Welkom thuis!

• 13 Oktober 2010 - 20:17

Joke:

Ni hao, wederom een leuk reisverslag van jullie met prachtige foto's! Gab Li, morgen niet denken dat je Chinees met mij kan praten hè :-). Btw Alex, ik wist niet dat je Meester in Kung Fu was. Hahaha... Groetjes, Matu Matu

• 25 September 2011 - 06:48

Jan Pouwels:

Dus niet naar de Big Buddha geweest?