Trekking in Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Trekking in Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Trekking in Munduk

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

03 Oktober 2012 | Indonesië, Munduk

Nou, daar gaan we dan, trekking in Munduk. Eerst even ontbijten, wat bananen mee voor onderweg en naar de receptie waar onze gids DeDe, uitspraak daddy, al stond te wachten.
'you want easy trek with 1 waterfall and ricefields, 3 hours, or more heavy with 2 waterfalls and ricefields and many up and down the hills'
De heavie-one schreeuwde ik meteen uit, want ik voelde me goed. Later die dag zou blijken dat ik mezelf iets overschat had, maar de massage in de Spa aan het eind van de dag deed me goed en inmiddels ben ik weer klaar voor de trekking van morgen. Afijn, de trekking van vandaag.

Eerst afdalend vanaf ons hotel, steil naar beneden en langs alle lokale vegetatie, kruiden, vruchten enz. Al snel kwamen we aan bij de 1e waterval, zie foto, een mooi moment om even bij te tanken. Vervolgens begon de klim van 450 grote traptreden en die was zwaar, maar het voelde als een overwinning. Toen een stuk vlak op weg naar de 2e waterval en ook die was adembenemend mooi; de bananen werden genuttigd. Even kort rusten en op en neer door de koffieplantages en kruidnagelbomen waar de mannen op een bamboostok zo'n 20 meter boven de grond de nageltjes naar beneden laten vallen en de vrouwen zittend op de grond de mand vullen. We daalden verder af door de rijstvelden en het gevoel bekroop ons al dat we ook weer moesten klimmen. De rijstvelden waren prachtig, maar ja, de onvermijdelijke klim begon: 50 minuten steil omhoog en ja, toen zat ik er doorheen!
Alex en de gids liepen gewoon door alsof er niets aan de hand was en ik met mijn tong op de hielen. Een lekkere lunch, een fijne massage, zonsondergang met een mangoshake en mijn boek, deed me weer op aarde landen. Vlak voor het avondeten vloog er nog een grote groene tor op mijn rug en zo de kamer in. We zijn een half uur bezig geweest om deze kleine shrek te vermorzelen, althans, dat was Alex want ik zat met de deur dicht in de badkamer.
Al met al een heerlijke dag! Hopelijk morgen weer zo eentje maar dan zonder shrek!

Gab en Alex

  • 03 Oktober 2012 - 19:53

    Reina:

    Hoi luitjes,
    Wat een konditie klasse hoor!!!!!!
    Liefs Reina

  • 04 Oktober 2012 - 12:36

    Grace:

    Die trekking brengen weer herinneringen naar boven. Wel stoer hoor...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex en Gabrielle

De passie van ons is reizen. We proberen elk jaar wel een keer de grens over te gaan. Op zoek naar andere culturen, indrukwekkende steden, onbekende volkeren, natuurschoon of de dierenwereld.

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 184815

Voorgaande reizen:

10 Februari 2024 - 29 Februari 2024

Colombia

19 Februari 2023 - 13 Maart 2023

Costa Rica

07 Juli 2022 - 02 Augustus 2022

Oost Canada & Falls

18 Augustus 2021 - 08 September 2021

Romantische Straße, Innsbruck, Salzburg en Wenen

29 Februari 2020 - 29 Maart 2020

India - Rajasthan

09 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Chili - land van contrasten

12 Februari 2018 - 04 Maart 2018

Oeganda, zoveel meer dan alleen Gorilla trekking

07 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Nieuw Zeeland

02 Maart 2016 - 02 April 2016

Australie: Sydney, via Melbourne naar Adelaide

20 Augustus 2015 - 13 September 2015

Maleisie-Borneo en Singapore

22 November 2014 - 07 December 2014

Zuid Afrika

09 Maart 2014 - 01 April 2014

India, Kerala en Tamil Nadu

24 Augustus 2013 - 14 September 2013

Canada, British Columbia

28 September 2012 - 21 Oktober 2012

Bali en Lombok

22 September 2010 - 12 Oktober 2010

Zuid-China

Landen bezocht: