Trekking in Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Trekking in Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Trekking in Munduk

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

03 Oktober 2012 | Indonesië, Munduk

Nou, daar gaan we dan, trekking in Munduk. Eerst even ontbijten, wat bananen mee voor onderweg en naar de receptie waar onze gids DeDe, uitspraak daddy, al stond te wachten.
'you want easy trek with 1 waterfall and ricefields, 3 hours, or more heavy with 2 waterfalls and ricefields and many up and down the hills'
De heavie-one schreeuwde ik meteen uit, want ik voelde me goed. Later die dag zou blijken dat ik mezelf iets overschat had, maar de massage in de Spa aan het eind van de dag deed me goed en inmiddels ben ik weer klaar voor de trekking van morgen. Afijn, de trekking van vandaag.

Eerst afdalend vanaf ons hotel, steil naar beneden en langs alle lokale vegetatie, kruiden, vruchten enz. Al snel kwamen we aan bij de 1e waterval, zie foto, een mooi moment om even bij te tanken. Vervolgens begon de klim van 450 grote traptreden en die was zwaar, maar het voelde als een overwinning. Toen een stuk vlak op weg naar de 2e waterval en ook die was adembenemend mooi; de bananen werden genuttigd. Even kort rusten en op en neer door de koffieplantages en kruidnagelbomen waar de mannen op een bamboostok zo'n 20 meter boven de grond de nageltjes naar beneden laten vallen en de vrouwen zittend op de grond de mand vullen. We daalden verder af door de rijstvelden en het gevoel bekroop ons al dat we ook weer moesten klimmen. De rijstvelden waren prachtig, maar ja, de onvermijdelijke klim begon: 50 minuten steil omhoog en ja, toen zat ik er doorheen!
Alex en de gids liepen gewoon door alsof er niets aan de hand was en ik met mijn tong op de hielen. Een lekkere lunch, een fijne massage, zonsondergang met een mangoshake en mijn boek, deed me weer op aarde landen. Vlak voor het avondeten vloog er nog een grote groene tor op mijn rug en zo de kamer in. We zijn een half uur bezig geweest om deze kleine shrek te vermorzelen, althans, dat was Alex want ik zat met de deur dicht in de badkamer.
Al met al een heerlijke dag! Hopelijk morgen weer zo eentje maar dan zonder shrek!

Gab en Alex

• 03 Oktober 2012 - 19:53

Reina:

Hoi luitjes,
    Wat een konditie klasse hoor!!!!!!
    Liefs Reina

• 04 Oktober 2012 - 12:36

Grace:

Die trekking brengen weer herinneringen naar boven. Wel stoer hoor...