Een beregoeie dag - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Een beregoeie dag - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Een beregoeie dag

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

09 September 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Jeeeeeeeezus, wat zijn we blij.

Ga je vandaag op pad en weet je dat je tussen 6 en 7 uur in de avond het beste beren kunt spotten; zie je gewoon een zwarte moeder beer, al besjes etend en zwemmend in het meer, met 3 kleintjes. Nou ja, wel knuffelbaar, maar behoorlijk gevaarlijk al.

We kwamen aanrijden en er stonden al wat auto's langs de kant van de weg, dus er moest wat te zien zijn. En ja hoor, al grazend en smakkend langs de kant van de weg, de ongeveer 20 toeristen negerend. De kleintjes huppelend en rennend om elkaar heen, moeder naapend en al blackberries plukkend richting het meer. We hebben ze een half uur kunnen volgen en kwamen af en toe iets te dichtbij waardoor moeders rechtop ging staan en iedereen snel achteruit liep. Adrealine genoeg in ieder geval.
Een fantastische ervaring; geniet van de foto's, helaas geen eentje van de kleine die een boom beklom en daar even bleef hangen. Een hoogtepunt van deze reis.

Maar we hebben ook nog een hike gedaan langs en over een enorme kloof (Malignekloof) met in de diepte een snel stromende rivier; erg mooi. Daarna langs Medicine lake waar de spiegeling van het gebergte op het water valt dat deels ondergronds loopt waardoor zandbanken en diepblauwe geulen elkaar afwisselen. Een ander hoogtepunt was lake Maligne waar we een boottrip maakten over het wederom ijsblauwe water van slechs 4 graden. De zwembroek blijft thuis dit keer. De omgeving, de bergen, het water en de eilandjes zijn schilderachtig en de meest gefotografeerde na lake Louise. We zijn er een paar uur gebleven om ervan te kunnen genieten.

Zoals gezegd was de terugweg, met de beren meet and greet een ware traktatie!!!!

De eekhoorntjes op mijn schoot zou ik bijna nog vergeten, ook dat was leuk. Het is gewoon teveel moois hier.

Liefs Alex en Gab

• 09 September 2013 - 06:12

Reina:

Wauw,wauw wat een mooie reportage weer het is net of ik elke dag in een nieuwe film zit,
    Wat laten jullie ons meegenieten!!!
    Dat wordt een prachtig dik fotoalbum om nooit meer te vergeten
    Wat zijn jullie gelukkige mensen (geniet,geniet nog maar met volle teugen)
    Lieve groetjes x

• 09 September 2013 - 07:52

Karin:

Prachtig ,prachtig !
    Mede door jullie ervaringen is onze canadareis voor mei volgend jaar gisteren aangevraagd !!
    Wij gaan west canada per camper doen !!
    Geniet er nog maar lekker van !!

• 09 September 2013 - 09:15

TheoT:

weer een prachtige reportage van wat jullie hebben meegemaakt en zien. Ik vroeg me af waarom Oost Canada maar nu met de foto's begrijp ik waarom. Blijf er nog even lekker van genieten heel mooi

• 09 September 2013 - 16:20

Selma:

Wauw, het ziet er allemaal even mooi uit! Wat een prachtige natuur plaatjes!