Kariboeoeoeooeoeoeoeo - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Kariboeoeoeooeoeoeoeo - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Kariboeoeoeooeoeoeoeo

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

10 September 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Ok, gisteren het verslag gemaakt over deontmoeting met de beren, fantastisch dus. Wij lekker even wat eten bij Earl's (klinkt ook lekker noord-amerikaans), lopen we terug naar de auto die in het centrum van Jasper geparkeerd staat, staat daar ineens een Karibou voor de auto. Nou is onze rent-a-Kia best groot, maar de Karibou was toch groter en was niet van plan aan de kant te gaan. Dus maar even wachten tot meneer boeboe uitgegeten was en een net aangeplante boom, kaal achter liet.

Afijn, na het ontbijt vanmorgen inde auto naar Jasper park waar we een paar watervallen gaan bezoeken. En wat denk je, rijden we net het stadje uit, staat daar een Karibou op de weg, dus wij weer stoppen en fotoschietend bijna de vangrail in. Vol met weer een blij gevoel, op pad naar de falls. Ze waren heftig, veel ruig water, enorm veel power enper jaar 1 a 2 doden doordat mensen toch de stroming proberen te trotseren. Na wat hikes besloten we de Jasper tramway te nemen,endat is niet zoiets als lijn 17 in Amsterdam, maar een kabelbaan die in nog geen 10 min naar 2200 meter stijgt en vandaar een geweldig uitzicht geeft over Jasper en de meren met de enige in noordelijke richting stromende rivier ter wereld die uitkomt in de Arctic zee. Omdat er op die hoogte geen wildlife meer te zien is, hebben wij zelf maar even voor vogel geposeerd, zie foto's.

Terug naar het stadje rond een uur of vijf en wie denk je dat we daar zien????? Juist ja, de familie Boeboe, eenuit de kluiten gewassen mannetje met een gewei van een meter of 2 die een te dicht bij komende auto evenliet merken daar niet van gediend te zijn. Dekrassen worden vast gedekt door de verzekering hoop ik.

Kortom, de dag was wederom fantastisch, het houd niet op. Onderweg ook nog een hertje en een kleine wolf gezien maar die hebben we niet vast kunnen leggen, te druk met zijn prooi.

Morgen naar Clearwater, een rit van 6 uur.
Liefs Alex en Gab