Toettoet - Reisverslag uit Bangalore, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Toettoet - Reisverslag uit Bangalore, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Toettoet

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

11 Maart 2014 | India, Bangalore

"ik ga even douchen" zegt Gab, en dat geeft mij een momentje om de gebeurtenissen van vandaag op te schrijven. Een dagje Bangalore, of Bengaluru zoals het officieel heet, of BengaToeter zoals wij het vanaf nu gaan noemen.

Aan de foto van een gewone straat kun je zien wat de gemiddelde verkeersstroom hier is, en zonder strepen op de weg beweegt elk voertuig zich van links naar rechts al toeterend naar voren. Een hels lawaai, dat al snel volkomen genegeerd wordt door je beide hersenhelften, je reageert nergens meer op, steekt zonder te kijken de straat over en gaat op in het verkeer dat toeterend aan je voorbij raast. Geen ongelukken gezien, geen botsingen, geen schades, geen opstekende vingers of boze blikken, alleen gehoorschade.

Al wandelend door de straten kwamen we bij een oud fort terecht, niet bijzonder, en daarna het Tipu Sultan Palace, dat wel bijzonder was. Terug naar het imposante parlementsgebouw gingen we met de Riksja, door het drukke verkeer, shortcuts door nauwe straatjes waar je hobbelend over uitstekende putdeksels of gaten in de weg, voor net een euro op de plaats van bestemming wordt afgezet. Kort filmpje gemaakt en wat foto's geschoten van de straatbeelden; leuk ritje. Een vermoeiende stad en dat bleek toen we terug in ons hotel al snel in slaap vielen, aaaaah, een klop op de deur en een Indisch-Engels accent dat ons om 18.00 uur deed wakker schrikken; en dat om de suikerzakjes bij te vullen.

Net heerlijk gegeten bij restaurant Sunny's, een echte aanrader als je hier dan toch bent, en even uitgezocht hoe we morgen naar Mysore afreizen. Bus of taxi, we weten het nog niet, maar reuma-Gab heeft zo haar voorkeur, dat mag duidelijk zijn.

Liefs Alex en Gab en dank voor alle reacties; heel leuk!!!

• 12 Maart 2014 - 08:10

Grace:

Leuk jullie weer te volgen. Veel plezier met deze mooie reis.