Walter - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Walter - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Walter

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

26 November 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Walter is al jaren een vriend van Charles en mij en we ontmoeten elkaar 2x per jaar als hij in Nederland is. Nu was het mijn beurt om bij Walter op bezoek te gaan, in zijn eigen Paarl waar hij al 12 jaar woont. Hij kwam ons na het ontbijt ophalen en zo klein als Walter zelf is met z'n 60kg, zo groot was zijn Volkswagen Amarok.
Van Stellenbosch naar Paarl met bewolking en dreigende regen in de lucht, reden we door de heuvels en kwamen uiteindelijk in Paarl waar we een paar plaatjes schoten van het 'oude' dorp. Gab ontdekte een bord van de Hoer Meisieskool. Als je geen Afrikaans kent en niet weet dat de G in veel woorden wordt weggelaten, krijg je toch een heel ander idee. Gab heeft haar diploma op zak.

Bij Walter aangekomen was er koffie met melktaart; en daar waren ook Boris en Jock, zijn honden die al rennend door de enorme tuin heen vlogen. Een fantastisch mooie plek wat dezelfde warmte uitstraalt als Walter zelf. De pinguin-mascotte was er nog.
Het was al laat geworden, we kregen honger, en reden naar een wine estate voor een heerlijke lunch. Grappig om Walter zo nu en dan Afrikaans te horen praten. De lunch was heerlijk en de fles wijn namen we mee terug. Het afscheid was als altijd weer ...... ach, we zien elkaar weer snel hoop ik.

Het was wat koud en de wolken kleurden van grijs naar zwart, toch leek de zon ook te willen schijnen. We besloten naar Stellenbosch te rijden en wat een prachtige oude stadskern heeft dit nog (zie foto's). Lekker gegeten in deze toch wel blanke stad en inmiddels met een laatste glas wijn weer op onze kamer op de Zorgvliet wine estate. Zuid Afrika tot nu toe is mooi, Walter zien was een traktatie.

Liefs Alex en Gabrielle

• 26 November 2014 - 21:08

Pepipepi40@gmail.com :

Onder het mom van Afrika altijd mooi weer is het gewoon de wijn...Hoe vaak ik het woord Stellenbosch al niet gelezen heb

• 26 November 2014 - 21:11

Pepipepi40@gmail.com:

Mis een stukje in reactie 1.....????

Joke komt nu een beetje raar over...

• 03 December 2014 - 00:08

Charles:

Nou,

Mooi dat jullie Wallie hebben ontmoet in zijn habitat. Klinkt allemaal gastvrij en warm.