Een paar dagen er tussenuit: aardbeving - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Een paar dagen er tussenuit: aardbeving - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Een paar dagen er tussenuit: aardbeving

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

01 September 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

Het was superlekker op het kleine eilandje Pulau Manukan dat voor de kust ligt van KK en slechts 1 resort heeft met luxe hutten, een restaurant en een wit prive strandje. Geen Wifi dus even van de radar en lekker luieren, wat lezen en krabben aan de eerder opgelopen muggenbulten of beten van zandvliegen of zo.

Terug van het eilandje weer naar hetzelfde hotelletje waar we met open armen werden ontvangen door miss. Chang. Ze had voor vandaag een trip naar Mount Kinabalu geboekt, ook wel de Dutch Naked Mountain na het incident met de Nederlander die hier naakt op de berg werd aangestroffen. We hoorden ook van de aardbeving die hier 6 juni had plaatsgevonden, 7.2 Richter geloof ik, en 19 doden en boven de 100 gewonde klimmers op de berg achterliet. Fijn tripje dus, maar we zouden de berg niet beklimmen, slechts op de voet van de berg verblijven op 1500 meter.
Het was er heerlijk koel. Eerst naar een uitkijkpunt op de berg, die toen nog geheel te zien was, en naar een botanisch park waar we een korte trek deden. Erg mooi door deze weer heel andere jungle en ontzettend veel mooie planten, waaronder de op de foto afgebeelde trechterplant oftwel Lapidus Fallus.
Door naar de voet van de berg waar we de volgende trek hadden naar de canopy; een serie hangbruggen hoog boven de grond. Gelukkig zagen de bomen er groot en stevig uit en konden we lekker wat foto's schieten en genieten van de omgeving. Bij de afdaling hoorden we onweer, dachten we, maar toen we de gids tegenkwamen werd ons verteld dat het een naschok/beving was van 3 seconden, ongeveer 3 Richter. Uitkijken dus.
Door naar de eerste waterval waar we even op adem konden komen en we besloten niet verder te gaan naar de nog hoger geleven waterval die 4,5 km verderop lag. Terug dus naar de warm-water-bronnen waar je kon zwemmen.

Straks gaan we genieten van een lekker massage en eten in een goed italiaans restaurant met uitzicht op het water. Gisteravond ook al gegeten en de wijn is er erg lekker, de kok is Italiaans en de gastvrijheid ook. We kregen gister al een stuk Tiramisu kado.

Morgen vliegen we naar Sandakan in het oosten en gaan we direct door naar Sepilok. We slapen dan in een nature resort: Forest Edge Resort. Oh ja, en ik ben jarig.
Liefs Alex en Gabrielle

• 01 September 2015 - 16:49

Mama:

wat is dat prachtig om zo door de jungle te lopen en over die brug, schitterend en dan later genieten en bijkomen op het strand. Kijken jullie wel uit!

• 01 September 2015 - 17:06

Walter:

Een schokkende ervaring met een goede afloop, gelukkig! Hier wordt afgeteld op jouw verjaardag die daar later begint. Daar ga ik niet op wachten; ik zit al aan het bier. Gezondheid!

• 01 September 2015 - 17:11

Walter:

Of is het eerder? Welke kant draait deze planeet op? Ik zie nu sterren.. hik. (volgende keer samen vieren; is veel leuker!!!)

• 01 September 2015 - 18:48

Petra:

Wat een mooie foto's weer! Gelukkig maar kleine schok maar toch......Voorzichtig schatjes en nog heel veel plezier!!!! X

• 02 September 2015 - 10:51

Karin Ploeg: