Unisex in de Jamison Valley - Reisverslag uit Nowra, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Unisex in de Jamison Valley - Reisverslag uit Nowra, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Unisex in de Jamison Valley

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

08 Maart 2016 | Australië, Nowra

Je wordt wakker, gaat douchen en zo en je trekt je aan waar je zin in hebt of wat gewoon praktisch is voor zo'n dag als vandaag. Een bezoek aan de Jamison Valley, een stuk van de Blue Mountains, waar nog enkele hoogtepunten of landmarks te zien zouden zijn en een paar mooie ritjes met de cabletram. En omdat het toch de Blue Mountains zijn, trok ik, geheel toevallig, een blauw/wit gestreept t-shirtje aan. Gab dacht er ook zo over en zo gebeurde het, dat we geheel in stijl onderweg gingen.

Al redelijk vol van een heerlijk ontbijten met fruit en yoghurt werden we daarna nog eens verwend met roerei en zalm; ontbijten in een B&B blijft toch fantastisch. Afijn, we waren onderweg naar de Jamison Valley eerst nog even naar een uitkijkpunt bij onze B&B gelopen dat al mooi was, maar wat we daarna zagen overtrof al het andere. Zo mooi, zo sereen, lagen de door miljoenen jaren erosie gevormde rotsen voor ons bescheiden neusje. Er stond een heerlijk briesje, het was niet al te heet en hier was het ook nog heerlijk rustig.
Aangekomen bij het Cabletram-centre waar je een ticket voor de 3 verschillende ritten koopt, was het al drukker. We besloten de rode cablecar als eerste te nemen die in een stijle hoek, ruim 500 meter naar beneden afdaalde. We stonden nu in de vallei en maakten een korte hike naar het startpunt van de blauwe cablecar om weer naar boven te komen. In de tram had Gab wat last van een kudde Japanners of Chinezen, kan het verschil niet zo goed zien, die aan elkaar geplakt bij elkaar bleven staan, pal voor Gab's neus. In verfijnd Amsterdams dialect en met wat handgebaren gaf Gab duidelijk aan dat hun naar het midden moesten zodat Gab aan het raam kon blijven staan --> de coachings skills beginnen te werken.
Boven gekomen gingen we naar de gele tram, met glasbodem die hoog boven de Valley tussen 2 punten heen en weer ging. Prachtige uitzichten wederom en mocht je ooit naar Australië gaan, ga dan zeker naar deze Blue Mountains!!

Van hier uit, reden we richting Sydney en zakten via de kustweg af naar het zuiden, op naar Nowra. Onderweg stopten we nog een paar keer bij het Seven Miles beach, een lang wit zandstrand, en een blowhole. Een paar rotsen die half boven de zee hangen en het opklotsende water door de spleten in de rotsen omhoog spuit. Misschien leuk om zelf ook eens boven te hangen, maar er was teveel publiek bij dit keer.

Aangekomen in onze B&B in Nowra, besloten we snel te gaan eten, want de restaurants, of in ieder geval de keukens gaan hier rond 20.00 uur dicht. Morgen bezoek we hier vlakbij Jervis Bay waar o.a. het witste zandstrand ter wereld is en een nationaal park. Een lui dagje denk ik zo.....

Liefs Alex en Gab

• 09 Maart 2016 - 11:53

Bernadette:

Wat een land, wat een natuur, wat een hitte..... wat een reis, geweldig!!!
    Prachtige foto's, leuke reisverslagen Alex!
    Heerlijk om deze tussen de bedrijven door even te lezen, waan me dan ffkus daar bij jullie, een welkome onderbreking.
    Have fun en geniet van al het mooie!
    Dikke kus en liefs
    Detje