Tilba en Montague - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Tilba en Montague - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Tilba en Montague

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

12 Maart 2016 | Australië, Lakes Entrance

Geen WiFi bereik gisteren en vandaag een lange autorit, dus even een stukje inhalen.

Gisteren gezellig begonnen met een ontbijtje aan de grote tafel, met alle gasten uit de B&B en wij waren de jongste. Dat zegt overigens meer over hoe oud de anderen dan wel niet waren. Ook hier weer eerst fruit, cruesli, jus d'orange, yoghurt om mee te beginnen en dan een warm ontbijt met eieren, spek, tomaat, champignons en worstjes. Gab nam een broodje met een gebakken ei, alleen een gebakken ei, en de verbazing was groot bij de anderen. Eten jullie niets anders in Holland? Nee, alleen tulpenbollen, was Gab's korte antwoord. Verder was het wel gezellig aan tafel hoor.

We begonnen met een ritje over een verhard zandpad naar Tilba waar we terug gingen in de tijd. Eind 19e eeuws, ontstaan tijdens de goudkoorts en nog altijd even idyllisch. De witte rent à car zag er door het rode zand inmiddels niet meer uit, daar moeten we morgen maar eens wat aan doen. We reden terug naar Narooma waar we een kopje koffie dronken met een blueberry-white chocolade taartje, waarna we naar de haven gingen voor een boottocht naar Montague Island. In de haven werd in het water net de gevangen vis schoongemaakt, verkocht en de restanten aan de pelikanen gevoerd. De roggen schoven langzaam over de bodem, terwijl wij aan boord klommen van de boot. Na 20 min. waren we op het eiland waar een ranger ons opving en een Tour gaf met veel info. Helaas waren de kleine pinguïns niet aanwezig, verkeerde tijd van het jaar, en ook geen walvissen dus moesten we het doen met de zeehonden. Superleuke beesten die onhandig over de rotsen klimmen, spelen in de zee en zo nu en dan met elkaar op de vuist gaan. Vanaf de boot mocht je ook het water in om tussen ze door te zwemmen, maar wij bleven aan boord.

Vandaag weer met een groot ontbijt begonnen en rond 10 uur weggereden van de B&B en bij de 1e benzinepomp eerst het rode zand van de rent à car proberen af te spoelen. Lukte aardig. We reden vandaag een kleine 500 km naar Bairnsdale dat in de staat Victoria ligt en we dus New South Wales hebben verlaten. We zitten dan in de meest zuid-oostelijke hoek van Australië, pal boven Tasmanië en hier op deze plek moeten veel Koala's voorkomen. We gaan waarschijnlijk ook nog een boottrippie maken bij Lakes Entrance dat hier vlakbij ligt, maar dat zien we morgen allemaal wel.
De B&B waar we zitten is geweldig, de eigenaren kwamen net even langs om alles uit te leggen en voor nu gaan we ff lekker eten. De restaurants gaan hier rond 20.00 uur dicht dus je moet op tijd zijn en we hebben ook best trek.
Vanavond gaan we de Koala houding oefenen op het hemelbed, hangend in de paal, half gesloten ogen en knabbelend aan een eucalyptustak. Daar moet ik nog wat op verzinnen denk ik nu maar dat komt goed.
Fijne zaterdag nog voor jullie, voor ons zit ie er bijna al weer op en tot morgen, koala-time.

• 12 Maart 2016 - 09:11

Selma:

Onze zaterdag is inderdaad net begonnen, 9 uur is het nu. Aan een kopje thee en een bak magere kwark met havermout en blauwe bessen. Gezond bezig he :). Het wordt een mooie zonnige dag. Temperatuur rond de 8 a 10 graden. Overgang naar de lente, hoorde ik gister op tv. We zullen het beleven. Luca moet weer eens in Brabant voetballen, vlakbij de Efteling. Lekker om de hoek dus. Maar ik blijf met Romy thuis want vanavond vieren wij onze verjaardagen. Genoeg te doen dus...... Jullie voor zo welterusten. Oefen vooral op de koalahouding, goed voor het lijf! Xxx

• 12 Maart 2016 - 11:26

Mama:

Vanmorgen opgestaan en even alles gezogen en schoon gemaakt, ik zit nu aan de koffie en dan naar boven me douchen. Vanmiddag weer naar Amsterdam voor de verjaardagen. Gisteren is Romy bij me geweest en is s,avonds blijven eten erg gezellig geweest. S,avonds ging zij weer met de trein naar huis. Wat lees ik nou waren het soms Duitse gasten die bij jullie aan tafel zaten? Ja Alex ook de auto even een wasbeurtje geven is geen onnodige luxe, maar dat heb je er wel voor over want jullie moeten alles goed zien. Morgen op zoek naar de koala,s geniet ervan. Trust en veel liefs. Vergeet het bijna alles prima met je kanjers vinden het heerlijk dus geen zorgen. Vienna wil steeds op de iPad maar dat gaat niet. Doei!