Koala playground - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Koala playground - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Koala playground

13 Maart 2016 | Australië, Lakes Entrance

Het regende vanmorgen licht in het waterrijke gebied waar we zaten, maar het was wel weer warm en we begonnen die ochtend met een boottrip over de meren rond Lakes Entrance. Met slechts 1 opening naar de Grote Oceaan of misschien al de Tasmaanse zee, leek het gebied wel wat op de Vinkeveense plassen met allemaal luxe boten, prachtige huizen en veel levendigheid op het water en de grootste hobby: vissen. De kust wordt gevormd door het 9-miles beach, uitleg niet nodig.

Na de boottocht reden we naar de overkant van het merengebied waar we met een veerboot naar Raymond Island zouden gaan, te voet. Het was namelijk niet zo groot, maar wel heel bijzonder omdat er veel eucalyptusbomen staan en Koala's. Ik weet inmiddels dat als je gelooft in reincarnatie het geen slecht idee is om bij een volgende geboorte in Australie op de wereld te komen als Koala. Je hangt dan zo'n 20 uur in een te gekke outfit in een eucaplyptusboom te maffen, de rest besteed je aan het zoeken naar voedsel in diezelfde boom (een soort Lidl aan huis dus), het eten ervan en het voortplanten, een soort slow-motion-sex, stel ik me dan voor.
Afijn, we liepen vol verwachting het eiland op en volgden de route naar het deel waar de Koala's zouden zitten, of hangen eigenlijk. We hadden al gelezen dat eerdere bezoekers er meerdere hadden gezien, met een Tripadvisor-record-story van wel 20. Ha, wij zouden er vandaag 23 spotten en het was helemaal super te gek. De meeste hingen inderdaad uitgeteld in een boom, telkens ook maar 1 in een boom, maar een aantal konden het opbrengen om iets van beweging te laten zien. Het was vaak niet meer dan wat gekrab of het net iets anders gaan hangen, maar deze beesten zijn een en al awesomeness.
De dag kon niet meer stuk en buiten dit hoogtepunt zagen we ook nog een groot aantal prachtige vogels op het eiland. We hadden niet gelunched en liepen om 5.30 al een restaurant binnen aan de haven. Lekker visrestaurant waar we oesters namen bij het voorgerecht, eigenlijk best wel ok.

Liefs Alex en Gab

• 13 Maart 2016 - 12:27

Petra:

Hey lieverds,

Wat een prachtige foto's!! Als dat al te gek oogt kan je je toch bijna niet voorstellen hoe het dan in het echt zal zijn......
    Heer lijk dat jullie weer zo aan het genieten zijn!!

Hele dikke kus vanuit een zonnig....ja echt!! maar fris kikkerlandje....xxx

• 13 Maart 2016 - 14:12

Ellen Philippi:

Wat een uber schattige foto's van de koala's

• 13 Maart 2016 - 16:54

Walter:

Hehe, eindelijk. Doe er maar 4, bij voorkeur van verschillend geslacht. We gaan gewoon een koala farm in ZA beginnen. Goed tegen de stress zolang je in hetzelfde tempo van die beestjes blijft. Deadlines worden sleeplines... wohaa. Geniet!