See ya mate - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu See ya mate - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

See ya mate

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

31 Maart 2016 | Australië, Adelaide

Een onvergetelijke reis, niet samen te vatten in een paar zinnen of een blog. Wat bij blijft is de enorme warme vriendelijkheid van de Aussies en de korte versies van veel woorden. Het accent erbij maakt een chat erg makkelijk en je voelt je snel thuis.

Adelaide, waar we de laatste dag doorbrachten is wel een erg fijne stad om af te sluiten. Ruim opgezet, met veel mooi wijken, een compact centrum, veel centraal om de rivier en de meeste serial killers en moorden van Australie. Dus wij gingen fietsen vandaag, langs de rivier, waar het lekker rustig is. Ruim 10km naar het strand, bijna een geheel vlakke route en ongeveer in een uur tijd zaten we met onze gatjes op Henley Beach. Samen met 15 zeemeeuwen, een verdwaalde toerist en verder niets op dit prachtige witte zandstrand. De factor 30 bleek niet geheel afdoende, mijn body had nog niet veel zon gehad (vaak met t-shirt aan) en begon al snel rood te kleuren. Omdat de zon aan 1 kant stond ben ik nu half wit, half rood, een beetje als een tomaat die aan 1 kant aan het schimmelen is. Gab had nergens last van en draaide nog even om, zeurend over de zandkorrels op haar voetjes.
Laat in de middag brachten we de fietsen, die je hier gratis op verschillende plekken in de stad kunt huren, weer terug, en liepen naar de Cottage door het park. We gingen eten in het River Cafe, het beste Italiaanse restaurant (Tripadvisor), en we pakten de gratis bus om er te komen. Heerlijk gegeten daar, Gab aan de hier befaamde Barramundi vis en hopend dat Lleyton Hewitt binnen zou lopen, want die woont hier. Ze zou er graag een potje dubbel mee spelen, maar zover kwam het niet, het werd de Tiramisu als toetje. Nu propvol op de bank, met het laatste glas moscato van Mrs.vWigley; ik aan de Rose. Frans kaasje erbij en nog even door de foto's bladeren en alles inpakken.
We zijn klaar voor de terugreis, vertrekken om 05.00 am, en eerst naar Hong Kong waar we om 13.45 aankomen en dan pas weer om 00.15 richting Amsterdam vliegen en dan 07.00 uur landen in Amsterdam. Wordt weer een hele zit, en om de wachttijd in Hong Kong te onderbreken hebben we besloten dat we naar het centrum gaan om daar nog even te shoppen en te eten. We kennen de stad al een beetje, dat scheelt.
Leuk dat je hebt meegelezen, zou leuk zijn als je de volgende keer meegaat toch?
Liefs Alex en Gab

• 31 Maart 2016 - 16:30

Selma:

Ik ben nu helemaal het besef van tijd kwijt..... Dus waar jullie op dit moment zijn, nu ik dit berichtje schrijf, I have no idea! Maar dat maakt niet uit. Wij wensen jullie een goede reis en een veilige thuiskomst. De Wismannen xxx

Het was weer super leuk om de blog te volgen. Alex, je bent een steen goede dichter. Met Sinterklaas is het elk jaar weer een genot om naar het gedicht van jou te luisteren. En ook deze verhalen over de reis zijn grappig, interessant en lekker om te lezen. Petje af!

• 31 Maart 2016 - 16:48

Bernadette:

Een pracht ervaring, fijn dat wij mee mochten kijken.
    Dank jullie wel!
    Goede reis terug, een hele zit maar meer dan de moeite waard.
    Dikke kus
    Charles en Det

• 31 Maart 2016 - 17:51

Grace:

Ja hoor. De volgende reis ben ik weer jullie leesgenoot. Goede reis terug en veel plezier in Hongkong. Gwn voor de camera's blijven springen in Hongkong :)

• 31 Maart 2016 - 21:59

Mama:

Ik heb genoten van alle mooie en hele leuke verslagen petje af Alex. Het was iedere keer weer boeiend om te lezen en er op deze manier toch een beetje bij te zijn. Nog even enkele uurtjes in Hongkong doorbrengen en dan zien wij jullie weer. Goede reis en terugvlucht. Ook voor mij nog 1 dagje bij de katten en dan weer naar huis. Ik zal ze straks weer missen. Heel veel liefs en wij (de katten) zullen ook blij zijn als jullie thuis zijn. Dan moeten wij weer in het gareel lopen. Knuffels!

• 01 April 2016 - 11:32

Marieke:

Lieve mensen. Wat leuk en fijn dat we weer volop hebben kunnen mee reizen en genieten van deze gigantisch/fantastische Down Under Trip. Goede Reis 'Back Home' .En er wacht jullie zeker, een warm Welkom Thuis. Dikke kus Uit Hoofddorp