Bergen zonder sneeuw - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Bergen zonder sneeuw - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Bergen zonder sneeuw

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

12 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Twizel

Op facebook is niets anders te zien dan besneeuwde straten, tuinen en snelwegen in Nederland, en dat terwijl hier in de Southern Alps de bergen zijn waar volop sneeuw kan liggen. Maar het is hier lekker zomer, haha, en de zon schijnt hier volop. De meter in de auto geeft 28 graden aan en dat is zooooooo lekker.
We hadden gisteravond in een klein frans restaurantje gegeten, little bistro en ondanks dat het eten superlekker was (de wijn ook) was er iets in Gab's lichaam dat tegensputterde. Dus terwijl ik na het eten lekker op de bank hing in onze B&B, zat Gab knielend voor de pot. Het was al de 2e keer deze trip, dus het werd tijd om wat advies van dr. Aart in te winnen, check.
Goed geslapen, lekker ontbeten en hup in de auto voor de 400km lange rit naar Twizel. Eerst terug richting Christchurch en vandaar de toeristische route door het binnenland langs de voet van de Zuidelijke Alpen die er fantastisch bij lagen. Nog her en der wat restanten sneeuw op de toppen die fel afstaken tegen de hemelsblauwe lucht, waar zon en wind de temperatuur liet schommelen tussen 24 en 28 graden.
We tankten en dronken koffie onderweg en chit-chatte met wat kiwi's over het mooi weer, tot we een heuvel overkwamen en Lake Tekapo plots voor ons lag. Waauwwww, fel turquoise, bijna onecht alsof door een peuter ingekleurd op een poster. Stop, stop, stop riep Gab en ik ging vol in de remmen, dook de berm in en de RAV kwam rustig tot stilstand, heerlijk zo'n grote 4wd. Statief gepakt, lenzen mee en foto's maken, wat een fantastisch mooie omgeving en dat terwijl we kort daarna nog een stop maakten bij Lake Tekapo. Daar waar de Church of the lost sheppard op een heuvel staat en een beeld van een border collie hond. Gab klom direct op z'n rug en ik liep verder naar het meer, waar we lunchten, tenminste, nadat Gab was uitgespeeld. Ook hier weer een leuke fotoshoot.
We reden door richting Twizel en kwamen langs Lake Pukaiki dat er net boven ligt en misschien wel net zo idyllisch was. Het is hier adembenemend mooi zo tussen de bergen in en we genieten hier erg. We hebben hier onze eigen chalet, 3 nachten, en morgen gaan we de 1e hikes doen bij Mount Cook, aan de bovenkant van het meer, waar het naar verwachting een stuk kouder is dan hier. We zullen zien. Nu eerst een glaasje wijn en wachtend op de sterrenhemel die hier heell mooi moet zijn.
Alex en Gab

• 12 Februari 2017 - 09:30

TheoT:

Wat een heerlijke reis zijn jullie weer aan het maken met weer schitterende foto's. Hoop dat Gab haar maag wat rustiger is en blijft nu. Lekker genieten van de sterrenhemel en al het moois wat jullie vast nog te wachten staat ;-)

• 12 Februari 2017 - 12:47

Petra:

Wat prachtig daar. Sjaak heeft een neef wonen in Cristchurh dus ooit.......