Kidepo NP - Reisverslag uit Karenga, Oeganda van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Kidepo NP - Reisverslag uit Karenga, Oeganda van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Kidepo NP

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

17 Februari 2018 | Oeganda, Karenga

De nacht in de tent was goed bevallen, uitkijkend over de savanne waar het hard waait en kleine zand windhozen alle kanten op schieten. De zon komt rood op, een ontbijt van veel vers fruit en pannenkoeken, en we staan klaar voor de 1e gamedrive. Het dak van de landcruiser gaat weer omhoog en er stapt een ranger bij ons in: Simon. Ook de dieren hebben het zwaar, het is tegen de 40 graden, het gras is droog en water is er nauwelijks; we zien veel olifanten in groepen bij elkaar en een verzameling antilopen, wist niet dat er zoveel soorten waren, springen snel weg als wij passeren. We spotten ook een leeuw, maar die was zo sloom dat ze zelfs een voorbij springend hertenbiefstukje gewoon liet gaan. Ook wij besloten een siesta te nemen en even met de foto’s aan de slag te gaan. Om 16 uur de 2e gamedrive.

De drie Brabantse dames van onze groep, schatten van meiden, hadden geen licht in de douche en na 2 dagen een ‘bietje water hier en der’ vind ik ze nog steeds leuk, maar het begint wel wat te ruiken. Wouter was vanwege een tekort aan kamers overgeboekt naar een luxe resort in de buurt, veeeeeel luxer, kwam net op tijd uit z’n jacuzzi en Harry en Maaike zaten weer bij ons in de toetoet. Deze gamedrive bestond vooral uit veel drive en weinig game, het was dan ook 37 graden en heet. Wel olifanten, buffels, wat zebra’s ver weg en een zootje prachtige vogels, maar geen leeuwen, cheetah of luipaard te zien. Nog een aantal jakhalzen, nooit eerder gezien en als bonus op de terugweg een konijn. We aten die avond vis, morgen waarschijnlijk het konijn, voor nu gaat het luikje dicht. We zijn moe, het reistempo is hoog en morgen alweer een lange reisdag, maar de sfeer is goed en het Nile bier smaakt. Truste.

Ps. bij deze blog nog wat foto’s van de vorige dag.

• 17 Februari 2018 - 17:42

Mama:

Heel mooi nu wat foto,s erbij. Liefs

• 18 Februari 2018 - 09:17

Marina:

Hoi Gab & Alex, prachtige foto's en wat een belevenis.
    Heel veel plezier. xxx Marina

• 19 Februari 2018 - 08:51

Petra:

Hee schatjes, wat een mooi verslag en wat een super gave foto's weer!!
    Heel veel plezier en geniet lekker samen.