Mooie volkeren in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Mooie volkeren in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Mooie volkeren in Dali

Door: Alex Meester

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

30 September 2010 | China, Dali

De laatste dag in Dali begon wat regenachtig dus besloten we om in het stadje te blijven in plaats van de bergen in te trekken. Met onze boeken en camera op pad wandelend, koffiedrinkend, lunchend en vooral shoppend. Want Gab ging behoorlijk los..... jeetje dat tuniekje is maar 30 euro, kan je niet laten hangen. Ooooh, en deze ook. Dus dat werden er 2. Daarna nog wat batik kleden waar Dali bekend om staat en in de middag was ze zelfs in staat om een heeeeeel lief hondje mee te nemen. Aan de foto te zien, ga je inderdaad twijfelen.

Afijn, na de lunch trokken de buien weg en zijn we een paar markten gaan bezoeken waar veel van de minderheden te zien waren. Op de foto's kun je de verschillende volkeren zien, maar wij weten inmiddels ook niet meer hoe ze allemaal heten. Dat wordt dus nog even googlen. Veel groente, fruit, vlees, eieren, noten en rijstproducten die er allemaal erg mooi bij lagen en telkens de roepende vrouwtjes 'tji tji dao'. Wat het mag betekenen laat ook ons raden.

We zitten nu in cafe Jack waar we helaas ook de nodige Nederlandse tourgroepen tegenkomen. En wij maar denken dat Chinezen luidruchtig zijn.

Morgenochtend rond 9 uur vertrekken we per auto naar Kunming, een rit van 4-5 uur door het prachtige landschap van Zuid China wat bekend staat om haar vele rijstvelden en gebergtes. Hopelijk hebben we mooi weer.

Groetjes en tot morgen
Alex en Gabrielle.

• 30 September 2010 - 20:47

Willem En Yvon:

Dat kan niet hoor Gabrielle, die wordt onder de voet gelopen door jullie katten!!!!