Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Guilin

Door: Alex Meester

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

04 Oktober 2010 | China, Guilin

Omdat we pas in de middag zouden vliegen naar Guilin maakten we in de ochtend nog even een wandeling door de omgeving en het dichtsbijzijnde park. De parken worden goed benut met badminton, Tai Chi en gezamenlijk dansen op muziek; een leuk gezicht. In het aangrenzende winkelcentrum besloten we nog even een kop koffie te halen alvorens naar de luchthaven te gaan, maar we waren even vergeten dat je dan de vele verkoopstertjes moet passeren die je in hun allerbeste engels de winkel proberen in te lokken: "Ni hao, goodmonin, how a you, you like ty".

Nadat we na een 1,5 uur durende vliegreis vanuit Kunming aankwamen in Guilin werden we wederom keurig opgevangen door een gids van Chinees formaat, dat is: erg klein, beetje anorexia, veel lachen, zwart lang haar in een staart, gymschoenen en een mobieltje in de hand. Transport en het hotel bleken weer erg goed geregeld te zijn en we hadden nog wat tijd over om het stadje (slechts 4 miljoen inwoners) te bezoeken. Een kleine stadkern met een tweetal meren, een grote rivier, omgeven door karstbergen en een heleboel chinezen. We vonden al snel de route naar de stadskern en daar aangekomen probeerde ik te ontdekken waar we op de plattegrond stonden. 'aaaaah, we staan dus op de Wei Li en daar aan die kant moeten de 2 pagode's staan', riep ik bij het zien van een straatnaambordje. Toen ik geen gehoor kreeg en achterom keek, bleek Gab alweer een winkeltje ingegaan te zijn, had een leuk truitje in haar hand en was al met de verkoopster over de maat en prijs aan het praten. Na de aankoop vervolgden we onze weg.

Niet veel later, kwamen we in de hoofdstraat die er weer erg leuk uitzag en daar ontdekten we een terrasje vol Nederlanders waar we later ook besloten aan te schuiven voor het diner. Zo op het eerste gezicht hebben we al een goede indruk van Guilin en ook na het eten bleek er een dagelijkse avondmarkt te staan wat een hoop levendigheid geeft op straat. De bekende BBQ'en waren her en der op de straathoeken te vinden en zoals je ziet op de foto ziet het er allemaal erg lekker uit.

Moe van de reis besloten we wandelend terug te keren naar het hotel om de batterijtjes voor morgen weer op te laden. We zijn van plan een paar grotten te bezoeken en wat van de omgeving van Guilin te bekijken omdat dit bekend staat als een van de mooiste van China. De indruk die we nu al van de stad en omgeving hebben, belooft veel goeds want vanuit het vliegtuig was al veel van het karstgebergte, omgeven door rijstvelden, te zien.

Bij ons is het nu tegen 10.30 en met een paar wijntjes van de Chineze bordeaux streek, komt het einde van de dag naderbij.

Tot morgen maar weer.
Alex en Gabrielle

• 04 Oktober 2010 - 19:18

Jan:

Ik ben weer bij met jullie reisverslag.
    Schitterend wat een indrukken.

Wanneer gaan we BBQen