Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

25 November 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vandaag van Kaapstad vertrokken naar het zuidelijkste punt van het Afrikaanse continent, Cape Point of Kaap Hoorn of Kaap de goede hoop. Links rijdend is wennen, met alles aan de verkeerde kant, dus elke keer als ik de bocht om reed gingen de ruitenwissers aan en volgens Gab reed ik de stoepranden er bijna af. Gezellig ritje dus.
Via Hout Bay langs Chapman's Peak, de meest gevaarlijke weg hier, die bijna 14 jaar afgesloten is geweest vanwege de vele ongelukken. En dan ook nog links rijden.

Het bleek mee te vallen en aangekomen in Simon's Town, of Simonsstad, stopten we voor een koffie en wat Brocante winkeltjes. Gab ook weer blij met een paar brocante kanten vrouwenlaarsjes voor nog geen 20 euries. Sowieso gaat het met Gab al ietsje beter, de arm doet wat minder pijn en is wat draaglijker, maar de ontstekingen zitten er nog. Nu eerst naar Bolders Beach, de grootste pinguin kolonie en een te gekke ervaring. Een wit zandstrand, rotsen, golven en meer dan 3000 pinguins die soms als standbeeld staan te zonnen, waggelen naar de zee, duikend door de golven of klimmen op de rotsen. Leuk filmpje kunnen maken van een abseilende pinguin die halverwege de rots naar beneden pleurde om op zijn buik in het zand te landen.

Door naar de vuurtoren op Cape Point waar het zo hard waaide dat toeristen met pruiken en toepetjes op het parkeerterrein moesten blijven. Daar waar de Atlantische en Indische oceaan elkaar tegenkomen en de stranden witter dan wit zijn, kun je amper je gebit in je mond houden om lachend op de foto te komen. Zuidelijker dan dit zijn we nog nooit geweest.

Van hieruit reden we in 2 uurtjes naar Stellenbosch waar we blijven slapen in een prachtige wine estate Zorgvliet. Foto's volgen nog, maar de lokatie is mooi, tussen de wijnvelden en prachtige kamers en een lekker restaurant waar ik mijn eerste Bobotie heb gegeten. En een echte Zorgvliet Cabernet Sauvignon.

Morgen zien we Walter, mijn Zuid Afrikaanse vriend, met wie we een dagje op pad gaan. Kijk er naar uit!

Liefs Alex en Gabrielle

• 26 November 2014 - 07:37

Jacqueline Van Den Berg:

Haah, links rijden is inderdaad wel een dingetje. Zeer herkenbaar, in Australie met name bij de wegopbrekingen, had ik steeds het idee dat we alle plaatjes die er stonden wel geraakt hebben. In werkelijkheid niet maar je gevoel zegt iets anders.

Veel plezier.

• 26 November 2014 - 11:03

Selma:

Wat zijn pinguïns toch grappige beestjes he. Het filmpje is zo leuk. Zo'n wine estate zie ik ook wel zitten. Zelf ook van het weekend de wijn goed aangetikt. Uit eten geweest bij Mario in Neck uiteraard inclusief wijnarrangement. Zo, de wijntjes smaakten supergoed...... Zondag dus echt brak. Maar ik ben er weer helemaal bij en het leventje gaat hier gewoon z'n gangetje. Het is echt kouder geworden, dus afspraak voor de winterbandjes maar gemaakt.
    Gab, ik ben blij dat je je wat beter voelt! Geniet van alles en lieve groetjes van ons viertjes! Xxx

• 26 November 2014 - 12:19

Papa En Mama:

Wat weer een mooie foto s vooral Dassie vind ik een leuk beestje. Gelukkig gaat het een beetje goed met je.
    In een paar dagen hebben jullie alweer veel moois gezien. Geniet er maar lekker van.
    Ik ga nu even eten en ga dan naar Hoorn, kijken hoe het mijn vriendjes is.
    Groetjes en tot later.
    Papa en mama. Doei.