Sydney the dog - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Sydney the dog - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Sydney the dog

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

11 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Ha, vandaag was zo'n dag dat alles op z'n plek viel. We hadden een boottour geboekt om de Hector dolfijnen, pinguins, zeehonden en een zalm fokkerij te bekijken. De zomer was hier slecht geweest en de dolfijnen en pinguins waren nog niet vaak gesport, we hadden dus niet veel hoop, maaaaarrrrrrr we hadden dus geluk.
Nog geen 5 minuten varen uit de pittoreske haven, een blauwe lucht, zonnestralen op het voordek en Sydney, de dolfijnen spottende hond, vlak bij ons, gebeurde het. Er sprongen 2 dolfijnen hoog uit het water, met hun kromme lichaam een hart vormend en ik weet niet of ik droomde, maar ik zag er volgens mij eentje kort knipogen naar ons. Het leek een vooropgezette scene uit Robert ten Brinks All you need .... en ja hoor, nog een sprong. De dag was goed begonnen.
Ik had de camera amper in mijn handen en Sydney the dog, was z'n livejacket nog aan het vastklikken, we waren beide verrast. Het water was blauw/groen van kleur, en we voeren verder richting open zee, waar we alweer een aantal dolfijnen tegenkwamen. Met een spitse snuit en een soort van Mickey Mouse vin op hun rug, begonnen ze langs de boot op snelheid te komen en George, de schipper, gaf gas. We zaten voor op het dek en de dolfijnen zwommen op topsnelheid voor ons uit, ge-wel-dig.
Even later spotten we een groep zeehonden die met de bek open, al luierend op de rotsen lagen en weer wat verder zagen we de mini pinguins die volgens George, de schipper dus, hier al weken niet meer gezien waren. Na een paar uur voeren we terug naar de haven, passeerden een zalmfokkerij en Gab besloot voor die avond zalm op het menu te zetten. Ik koos voor dolfijn, maar omdat ze dat niet hadden werd het mijn eerste lamsrack en die was superlekker.
Morgen rijden we van Akaroa via een toeristische route naar Twizel waar we 3 nachten verblijven. Een rit van bijna 400km, maar dat moet voor de RAV geen problemen opleveren.
Tot morgen maar weer......

• 11 Februari 2017 - 09:40

Marieke:

Wat hebben jullie het nu alweer geweldig! Het klopt ook altijd allemaal, valt nooit iets tegen. 'Geef' mij ook zo een reisleider, geweldig!!! En....zie ik daar een soort va Doodle op het dek van jullie boot?

• 11 Februari 2017 - 15:47

Mama:

Net goed n wel aangekomen en nu alweer op pad(zee) en meteen zwemmen de dolfijnen naast en voor jullie uit. Wat een mazzel . Geweldig. Zijn jullie eigenlijk el bijgekomen van de lange reis?