Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

19 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Met een heerlijk ontbijt begonnen we deze dag, klaargemaakt door de vrouw van Doug, ze praat niet heel duidelijk en om nu voor de 3e keer haar naam te vragen vind ik onbeleefd, dus noem ik haar "de vrouw van Doug". Dat vind zij ok en ik dus ook. De tafel stond vol met vers fruit, eigen gemaakte jam, muffins en andere lekkers. Lekker beginnetje dus voor de rit van 2,5 uur naar Milford Sound die we ook weer omgekeerd zouden rijden vandaag. Een rit met een paar mooie stops van soms een waterval, soms een wandeling of een uitkijkpunt en het begin van enkele van de mooiste hiking tracks hier in NZ. Omdat we om 1300 uur de cruise moesten halen en we nog door een tunnel, de Homer tunnel, met mogelijke wachttijd moesten, maakte we in de auto een keuze wat we wel en niet zouden doen. Met her en der een stopje bereikten we op de tijd de tunnel, dat nauwelijks zo genoemd mag worden. De in 1935 gegraven tunnel, pas geopend in 1953, ziet er uit alsof ie net vorige week gegraven is met alleen een stuk asfalt op de grond. Je rijdt eigenlijk gewoon een zwart gat in met koplampen als enige verlichting en verwacht elk moment in een scene van LOTR terecht te komen. Ik hoopte op een ontmoeting met Arwen, de halfelf uit Rivendel, maar het werd het einde van de tunnel en het begin van Milford Sound.
Minstens even mooi, veel bergen en wolken, als in een dromerig landschap waar de natuur nog onaangetast lijkt te zijn door ons mensen. Misschien zijn het de zandvliegen die het onmogelijk maken om hier te wonen en misschien is dat maar goed ook.

Met een klein groepje gingen we aan boord van 1 van de kleinere schepen en daar waar we bij het ontbijt nog een strak blauwe lucht en 25 graden hadden, was het hier bewolkt en 17 graden. Er hing regen in de lucht maar die bleef uit, we hadden mazzel. De cruise duurde 2 uur en bracht ons door de fjorden naar de Tasmanzee waar we draaiden en weer terug gingen. Waarschijnlijk heeft het veel weg van de fjorden in Noorwegen, daar zijn we nog nooit geweest, het is in ieder geval verschrikkelijk mooi om te zien en een absolute aanrader. Morgen gaan we iets zuidelijker het fjordland in naar de Doubtful Sound en hopelijk werkt dan ook het weer mee.
Liefs Alex en Gab

• 19 Februari 2017 - 11:40

Selma:

Ben weer helemaal op de hoogte. Wat een schitterend landschap! En beestjes kijken blijft leuk he. Het lelijkste dier is in de vrije natuur nog gewoon leuk en schattig. Nu jullie de fjorden hebben gezien, toch maar eens overwegen om naar Noorwegen te gaan? Lekker dicht bij huis :). Geniet lekker verder. Veel liefs van ons viertjes xxx

• 19 Februari 2017 - 12:58

Mama:

Weer prachtig om te zien jammer dat het bewolkt was, met de zon erbij krijgen de fjorden een ander gezicht wel indrukwekkend allemaal. Ik zie het al jullie zijn nu in de verste uithoek geweest dus op naar de Scandinavische landen