Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Te Anau naar Wanaka

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

21 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Als je de titel leest en niet weet waar je bent, heb je werkelijk geen idee waar dit over gaat, ik nu eigenlijk ook nog niet. Na het ontbijt vanmorgen, namen we afscheid van Doug en Linda, een warme hug van 2 superlileve mensen die elke ochtend gezellig aan de keukentafel bij ons kwamen zitten kletsen. Maar voordat we uit Te Anau wegreden richting Queenstown, nog even langs Millers voor de famous English Pie, die we meenamen voor het avondeten. Op naar Queenstown, het paradijs achter ons, de auto op cruisecontrol en 10-tallen bussen vol de andere kant op richting de Sounds. Nieuw bloed voor de zandvliegen.
Op een kilometer of 40 vanaf Queenstown liep de weg langs de oevers van Lake Wakatipu, ooit een gletsjermeer geweest met superschoon water, nooit warmer dan 10 graden. We kwamen aan in de stad en voor het eerst was het druk op de weg, we vonden een parking en liepen een paar uurtjes door het centrum. Klein en heel gezellig, direct aan het water en veel jongeren, als in: jonger dan ons. Overal zijn adrenaline achtige activiteiten op of rond het water; van bungeejump tot jetski en van paragliding tot speedjets. Het ging aan ons voorbij, er waren gelukkig ook winkels waar we o.a. LOTR sieraden zagen liggen. Een zilveren bijl van Gimli, Frodo's zwaard of zelfs Erwens Evenstar. We liepen langs Fergburger, een begrip hier met burgers zo groot als je hoofd zelf, maar we hadden geen trek. Dat kan ook he! We besloten Queenstown te verlaten, Gab was niet helemaal tof en door te rijden naar Arrowtown, een oud mijnwerkersstadje dat nog bijna geheel intact en gerestaureerd is. Vandaar reden we door naar Wanaka waar we nog even een stop maakten bij de oudste brug van NZ, waar de 1e bungeejump is uitgevonden. Voor een jump betaal je 120 euro en elke minuut vliegt er een chinees of japanner richting de snelstromende rivier 43 meter lager. Heb nog even getwijfeld om de g-krachten te gebruiken om de rimpels op mijn kop strak te trekken, maar besloot het toch niet te doen.
Om 17 uur kwamen we aan in Wanaka, we slapen in een schattig motel en deden eerst even wat boodschappen voordat de pie in de over ging. Superlekker was ie en met een salade erbij een heerlijke maaltijd. Morgen even kijken hoe het weer is, omdat er mogelijk wat regen wordt verwacht. Als het droog is gaan we de Rob Roy valley track lopen, die uitkomt op de gelijknamige gletsjer en dan sleeend naar beneden, we zien het wel.
Liefs Alex en Gab

• 21 Februari 2017 - 11:53

Mama:

Na een mooie rit zie ik nu een leuk plaatsje er zijn hier ook meer toeristen. Gezellige terrasjes en wat zie ik Gabrielle heb je de snoepwinkel leeg gekocht of. Is dit voor het avondeten. Wat een belevenissen allemaal een cruise door de fjorden heel veel dieren en prachtige tochten ik zie dat jullie weer heerlijk genieten en wij van de verslagen. Alex geen gekkigheid hoor laat het bungeejumpen maar aan je voorbij gaan. Hier gaat alles prima hoef nooit alleen op de bank te zitten altijd wel twee katten bij mij op de bank. Lekker gezellig. Nou veel plezier en heel veel liefs en knuffels van jullie kanjers. Papa en Mama. Doei.