Punta Arenas, far away from home - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Punta Arenas, far away from home - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Punta Arenas, far away from home

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

17 Februari 2019 | Chili, Punta Arenas

Het was grauw weer, de bergen om ons heen waren niet meer te zien, maar de wind was gaan liggen. We namen de bus terug naar Punta Arenas en keken een film over de drugskartels in Mexico. Moest direct aan Wouter denken, ons reismaatje van Oeganda, die zijn geluk in Colombia aan het opsnuiven is. De 3 chickies van dezelfde Oeganda-groep reizen later dit jaar naar Patagonie, ik hoop dat ze door het lezen van de blog een kleine indruk hebben gekregen. Het zal voor Janet lastig zijn om buiten een shaggy te roken met die wind.

Terug in Punta Arenas, 13.688 km vanaf Amsterdam, probeerden we nog met een pinguin trip mee te komen. Naar Magellanas Island, maar de trip zat vol, het bleef bij een foto van het aanplakbiljet. Het was koud in Punta Arenas en we doken Baeriswyl chocolatteria in, een zaakje met chocola, chocola en chocola. Oh ja, en cheesecake. De calorieen hadden geen tijd om een extra vetrolletje aan te maken, we liepen door de vele straten van het stadje, naar het hoogste punt van de stad en dat betekende trappen op, om vervolgens via een andere route weer richting het water te lopen.

Aart, mi hermano, appte een foto van een zelf gemaakte pizza en die zag er verdomd lekker uit. Anton, mi otro hermano, appte ‘ziet er appet’ en wist toen denk ik niet meer wat ie wilde zeggen of hoe je appetijtelijk schrijft. De volgende app lukte beter: ‘ziet er lekker uit’. Slimme zet Anton. Wij liepen net langs een italiaan, pizza dus. We aten vroeg, want er moest nog het nodige worden geregeld voor het vervolg van de reis.

Morgen verlaten we het mooie Patagonie,toch een beetje verdrietig omdat het hier zo mooi is. We hebben ontzettend geluk gehad met het mooie weer op de juiste momenten, alleen de boottrip verliep niet helemaal soepel. Morgen vliegen we naar Puerto Montt en begint het 2e deel van onze reis.

• 18 Februari 2019 - 05:47

Mama:

Een dagje stad is toch ook wel weer even gezellig als alleen maar natuur lijkt mij. Nu weer verder en dan maar weer afwachten wat wij verder te zien krijgen. Goede vlucht of was het een bustocht. Ik weet het allemaal niet meer jullie verplaatsen je zoveel keer. Heel veel plezier en dikke knuffels

• 18 Februari 2019 - 12:30

Meta:

Hier 1 van de chickies uit Oeganda.
    Wat jammer dat jullie Patagonie al gaan verlaten. Ik heb met plezier jullie reisverhalen gelezen en de foto's bekeken. Hoop inderdaad dat wij in het najaar niet zoveel wind hebben. Tja, dat wordt dan een sigaretje minder voor Janet. Wij verblijven ook 3 nachten in het Westkar hotel. Las dat het een goed hotel is met mooi uitzicht. Ben benieuwd naar de rest van jullie vakantie. Geniet nog.

• 18 Februari 2019 - 16:48

Janet:

Fijn dat jullie aan mij denken.
    Ga nog maar even genieten van al het moois