Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Mysore

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

12 Maart 2014 | India, Mysore

Vanmorgen opgestaan en om 9 uur met een rent-a-auto-met-driver richting Mysore gereden. Een ritje van 3 uur dat van heel druk (Bangalore met 8,5 miljoen inwoners) naar druk (Mysore met 1 miljoen inwoners) ging. Mysore staat bekend om zijn koninklijke paleis en architectuur en 1 van de 8 heilige bergen in Zuid-India.

De 1e stop was dan ook op de heilige berg, de Chamundi Hill, waar je blootvoets de tempel kan betreden. Gezegend met en paar druppels water op een paar plekken op je gezicht, bloemenkralen in de hand, kokosnootje in een mandje en een paar biljetten Roepies richting een heilig beeldje van een klein aapje dat ongetwijfeld een of andere incarnatie voorstelt van ......... wie zal het zeggen, ik weet het niet meer.
Mooi was het wel en de kleurrijke taferelen van Indiers in gewaden en de heilige koeien die door het straatbeeld dwalen op zoek naar op de grond vallende bloemen maakt het een leuke stop.
In de stad Mysore aangekomen ingecheckt in ons koninklijke Royal Orchid Metropole hotel, werden we netjes ontvangen met een warm "welcome Sir", een vochtige handdoek en een glaasje bubbels. Helemaal tof; de sfeervolle kamers zijn dat ook en met een inmens groot balkon dat uitkijkt op de binnentuin en het achter het hotel liggende cricket-veldje is het lekker bijkomen.

De middag hebben we de markt bezocht, zie foto's, en ook hier een en al geuren en kleuren en vriendelijke Indiers. Ons hotel heeft een goed restaurant met een erg sfeervolle tuin, dus het werd dining under the stars. En voor het eerst een eche Indiase maaltijd, Gab een veggie gepaneerde kaas in een Tandoori saus, et moi een lokaal bereid gerecht met kip. Beide met Naan-brood, heerlijk. Niet te heet gelukkig, te blussen met water.

Morgen het hoogtepunt van Mysore, het koninklijke paleis.

• 12 Maart 2014 - 17:07

Mama:

Wat fijn dat alles goedgegaan is. En nu maar weer genieten van al het moois wat er te zien is.
    De foto)s van de markt bekeken, wat een babanen bij elkaar en al die druiven.
    En dan dat verkeer wat een chaos, niet te geloven. Eten en drinken genoeg zo te horen.
    Ik kijk weer uit naar de andere dagen.
    Heel veel liefs en kattenknuffels van ons. Doei tot later.
    Mama.

• 12 Maart 2014 - 20:09

Joss:

Lekker kijken naar de foto's, prachtig!

• 13 Maart 2014 - 13:34

Jeroen Otto:

Dag Gabrielle (en Alex natuurlijk),

Ik wil je namens de collega's hier, morgen een hele leuke verjaardag wensen.
    Goed om te lezen, dat jullie weer genieten.

Hartelijke groeten, ook namens de collega's,

Jeroen