Als m'n koffer er maar is - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Als m'n koffer er maar is - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Als m'n koffer er maar is

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

09 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk is het dan zover, the journey to middle earth, het zuidereiland van Nieuw Zeeland, verder dan ver. Zo lang naar utigekeken en zoveel al aan voorbereidingen gedaan, dat we er nu ook echt wel klaar voor waren. Maar ondanks dat je alles zelf goed kunt plannen, moet je sommige dingen toch echt uit handen geven, vertrouwen op anderen, gewoon ...., omdat ze daar beter in zijn dan jij. Maar daar was Gab niet op gerust.
De vlucht van Amsterdam naar Seoul verliep goed en we hadden een uur overstaptijd voor we naar Auckland zouden vliegen. Zou dat genoeg zijn voor onze Koreaanse kofferladers Kim & Sun om onze bagage naar het juiste vliegtuig over te zetten? De spanning was voelbaar, we zouden het wel zien en ik probeerde Gab nog wat te kalmeren "ach schatje, dan kopen we in Auckland wel een paar nieuwe schapen-stringetjes voor je", maar dat lukte niet helemaal.
Deel 2 van de vlucht leek veel langer te duren, we waren al 8 uur in tijd vooruit gegaan, daar kwam nog een keer 4 uur bij en weer vlogen we door de nacht heen. Vermoeid aangekomen maar helemaal springend van geluk toen we de bagage op de band zagen (hoe blij kan je zijn als je je koffer op de band ziet??), snelden we ons door de paspoortcheck en de zeer strenge douane controle naar het hotel. Ik plofte meteen voorover op het bed, gezicht in de kussen en weg was ik. Gab bleek energie te hebben en vooral honger, we gingen de straat op en we bleken in een heel toffe buurt te zitten met vooral veel leuke koffietentjes en restaurantjes. We namen een lunch, wandelden over Parnell Road richting het stadscentrum rond Queen Street en eindigden in de haven waar we een ijscoupe scoorden. Terug klommen we de heuvel weer op waar ons hotel lag en pakken we nu nog een uurtje slaap om straks te gaan eten. Het is hier tot 21.00 uur licht en het zonnetje schijnt, 22 graden nog. Een heerlijk begin van ongetwijfeld weer een mooi avontuur.

Liefs Alex en Gab

• 09 Februari 2017 - 06:35

TheoT:

Leuk, om weer mee te lezen. Ga er lekker genieten het is er schitterend. Sinds drie jaar woont een neef van mij daar (Taupo bij Lake Taupo). Mijn broer en schoonzus zijn er ook geweest dus komt vast goed. Zie graag de andere berichten en fotoos weer ;-) weltrusten voor jullie vast.

• 09 Februari 2017 - 07:30

Walter:

Wat een feestelijkheid! Ja, altijd reuze blij als je je eigen koffer weer ziet en kan vasthouden. Het is ook bagage in figuurlijke betekenis. En, die stringetjes kopen kan altijd nog... Have fun! XXX

• 09 Februari 2017 - 09:03

Marieke:

Vanuit een wat Somber Grijs Holland. Wauh! Jullie zijn er gewoon weer! Op Deze verre zo naar uitgekeken bestemming. En.....Top! Wij mogen weer mee met Jullie op avontuur. Lieve Groet, en heeeeeel veeeeel plezier. Met al het Zien wat jullie gaan zien. Dikke Vakantie Pret Kus

• 09 Februari 2017 - 10:19

Mama N Papa.:

Wat fijn dat alles goed gegaan is en jullie straks aan de reis gaan beginnen. Gisterenmorgen heeft het in Amsterdam s,morgens licht gesneeuwd een klein laagje op de auto maar in Hoorn viel het mee. Katten zijn alweer gewend aan ons en hebben zich keurig gedragen niet s,morgens vroeg aan de deur krabben. Even s,avonds goed toegesproken. De eerste foto,s alweer gezien en kijken uit naar de belenissen en foto,s. Geniet van alles (dat zal wel lukken) en veel plezier. Voorzichtig aan en zorg goed voor elkaar. Dikke knuffels van onze vriendjes en veel liefs Papa en Mama. Vienna kijkt me aan, ligt naast me en denkt ben je nu al aan mailen? Doei.

• 09 Februari 2017 - 12:57

Detje:

Hé hallo lieverds,
    Fijn dat jullie goed zijn overgekomen!
    Have fun in the sun
    Liefs en big hug

• 09 Februari 2017 - 22:28

Selma:

Wat een lekker gevoel is dat he.......je bagage op de band. Ja, alles is te koop, maar toch. Gab is toch gewend aan haar eigen stringetjes! :)
    Nu lekker relaxen en genieten van het verre Nieuw Zeeland.
    Dikke kus.

• 09 Februari 2017 - 23:34

Petra Dijkstra:

Ongelooflijk eigenlijk hè? Zit je gewoon helemaal aan de andere kant van de wereld!
    Lekker genieten en kom maar op met die mooie foto's en reisverslagen!
    Dat kunnen we hier wel gebruiken met dat koude grauwe weer..
    Liefs, Petra xx