Varkala beach cliff - Reisverslag uit Varkkallai, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Varkala beach cliff - Reisverslag uit Varkkallai, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Varkala beach cliff

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

25 Maart 2014 | India, Varkkallai

Vanmorgen vertrokken uit het bloedhete (bijna 50 graden) Madurai; absoluut een aanrader om te bezoeken vanwege het indrukwekkende tempelcomplex en het Ghandi museum. Het zou een lange rit worden van 7 uur en dan te bedenken dat de chauffeur ook nog eens terug zou moeten rijden. We hadden voor een kleine auto gekozen en zoals zoveel dingen hier in India, was de auto van het merk Tata. Tata-auto's, Tata-theefabrieken, Tata-hifi, Tata-luchtvaart (Air-India), Tata-steel (o.a. de Hoogovens fabrieken), Tata-hotelketens, Tata, Tata, Tata en inmiddels ook eigenaar van Landrover en nog vele andere Britse merken. Tata doet werkelijk alles.

Afijn, we reden dus in een Tata en dat ding kan naast rijden ook heel goed toeteren. De weg was redelijk rustig en goed, weinig checkpoints dit keer, zo nu en dan een stop voor een kopje thee met melk en hup weer verder. Aangekomen in Varkala, een klein dorpje aan de westkust, bekend van de kliffen en een heerlijk strand, reden we direct de goede weg in naar de Bed & Breakfast. Alhoewel, 6 kamers begint al meer op een hotelletje te lijken. We werden ontvangen door Debra, een Amerikaanse uit Chicago, 15 jaar in Londen gewoond en nu met een Indier getrouwd. Een vochtige doek om op te frissen, een kop thee en een kleine rondleiding in het huis. Vervolgens een korte wandeling door het dorpje met uitleg wat precies waar zat en welke restaurantjes haar favorieten waren. Een relaxed begin.

We bleven aan de kust hangen, namen een ijsthee en wat snacks en besloten een korte wandeling te maken naar de North-cliff. Het strand lag onder ons en voornamelijk toeristen te zien, de Indiers zelf verblijven aan de zuidzijde waar het als toerist in bikini niet echt netjes is om te gaan liggen. Het was inmiddels tegen 6 uur en we besloten met een lekker biertje naar de zonsondergang te gaan kijken; aansluitend een lekker pizza en met nog altijd zo'n 35 graden en het zweet op de rug liepen we terug naar onze slaapplek. De douche was koud, maar heerlijk om even af te koelen, de airco staat inmiddels op 17 graden. Morgen wordt het een dagje strand, het water schijnt lekker warm te zijn; wie weet gaat Gab een poging doen. We zullen zien.

Liefs Alex en Gab

• 25 Maart 2014 - 19:49

Karin Ploeg:

Het water is vast heerlijk, maar pas op. De arabische zee staat bekend om zijn stromingen.
    Het is niet bij 1 keer gebleven dat ik daar iemand zag verdrinken ! Ik ga niet verder dan tot mijn boven benen want ik heb het eens gevoeld ! Wat een hitte daar al en mei moet nog komen !
    Geniet van het heerlijke strand !

• 25 Maart 2014 - 20:32

Selma:

Wat een uitgebreide verhalen en mooie foto's. Het is echt genieten he......maar wel bloedje heet zeg!! Hier gaat alles goed. Keuken verbouwd, nou dat heeft ook een paar leuke verhalen opgeleverd maar dat horen jullie nog wel. Veel plezier verder. Xxxx

• 26 Maart 2014 - 14:30

Mama.:

Nu lekker aan de kust en heerlijk bijkomen van de hitte, wat een warmte hebben jullie daar,
    dat hat mijn buurvrouwtje ook al gezegd. Weer een leuk hotelletje opgezocht en maar nu een dagje
    heerlijk genieten van het strand. Zit alweer v.a. gisteren hier en dat vinden je kanjers weer heerlijk.
    Nou heel veel liefs en dikke kattenknuffels. Doei tot later.