Beaches, beaches and Hampi - Reisverslag uit Varkkallai, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Beaches, beaches and Hampi - Reisverslag uit Varkkallai, India van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Beaches, beaches and Hampi

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

26 Maart 2014 | India, Varkkallai

Gisteravond met een koude douche afgekoeld en met de airco aan gaan slapen; en lekker! Vanmorgen leek de temperatuur nog niet te zijn gedaald en nog altijd ergens rond de 30 graden. Ontbijtje van fruit, yoghurt met musli, eieren, thee, toast, jam en boter en op naar het strand. We waren niet de eerste, maar het was wel lekker rustig. Van de stroming in de zee hadden we gehoord dat die gevaarlijk zou zijn, dus bij de eerste duik bleven we wat aan de kant. We? ja inderdaad, Gab ging er ook in. Weliswaar nog niet als Inge de Bruin, maar een beetje poedelend langs de branding.

Uit het water, bleken inderdaad enkele Indische jongens een beetje te staan. We hadden al gehoord dat dat zo zou zijn, ze kijken een beetje en nog eens en nog eens, en na een uurtje of 2 kijken ze nog steeds. Ze vallen je niet lastig, dus het is meer alsof er een soort Indische palmboom op het strand staat. Geen aandacht aan besteden dus.

Ik was  het liggen al snel zat en begon wat met m'n tenen in het zand te schrijven, terwijl plots de Indische David Hasselhof in een spurt voorbij kwam rennen. Al rennend ging het t-shirt uit, werd zijn fluitje in het zand gegooid en dook ie samen met nog een swimguard de zee in. Er bleek een jongen om hulp te roepen en die ging al een paar keer kopje onder. Gelukkig was de Knightrider er snel bij. Het bleek maar weer eens dat de stroming niet te vertrouwen was; dus wij bleven telkens dicht bij de kant.  Gab vond het prachtig, zelf heb ik het totaal gemist, was blijkbaar ergens anders met m'n gedachten.

Na een paar uurtjes hielden we het voor gezien, namen een broodje als lunch en maakten een flinke wandeling langs de kust, terwijl we liters water dronken en zo nu en dan een stopje maakten voor een halve liter coca cola. We liepen terug langs dezelfde route en passeerden de winkeltjes langs de kustlijn, boven op de kliffen. Gab had al een paar keer aanspraak gemaakt met een Hampi, een wat? Een meisje uit de streek Hampi, een heel groot tempelcomplex, zoiets als Angkor Wat in Cambodja, waar de oudere vrouwen traditioneel gekleed gaan met aan hun kleding genaaide spiegeltjes en met allerlei zilverwerk in hun haar. Kenmerkend ook is de flinke ring door de neus die ze bij hun huwelijk krijgen. Zie foto.

Afijn, als we dan toch wat konden doen voor deze arme etnische groep, dan konden we wel wat kleding aanschaffen. Gab het winkeltje in en ik bleef buiten. Veel gelach verder, kon ik naar binnen om het resultaat te aanschouwen, 3 setjes voor op het strand voor 10 euro. Een goeie daad denk ik.

Het werd wederom een drankje met het kijken naar de zonsondergang, een soepje en een heerlijke salade en zojuist weer een koude douche. Nu op het dakterras, sterren kijkend en rustig blijven zitten, het is nog altijd 30+ graden.

Liefs Alex en Gab

• 26 Maart 2014 - 21:55

TheoT:

Wat een schitterende foto van een zonsondergang ;-) kan je meteen jaloers van worden
    en ach 10 euro voor 3 setjes is voor beide leuk toch Hoop voor jullie morgen wat minder heet pfff maar blijf genieten