Sydney's Gay Pride - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Sydney's Gay Pride - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Sydney's Gay Pride

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

04 Maart 2016 | Australië, Sydney

Op de luchthaven stonden net na de douane al 2 travestieten, maar in de stad viel het eigenlijk niet zo op. Maar het is hier deze week Mardi Gras, de Australische gay Pride die morgen met een parade door de stad en een groot feest wordt afgesloten. Zoals ik al zei, merkte je dat niet zo, tot het moment dat je je pinpas in een ATM wilde stoppen en deze als GAYTM omgebouwde apparaten je toch een heel ander gevoel gaven over de functie van deze gleuf.
We kwamen vanmorgen in Sydney aan en het besef van tijd na zo'n lange reis was wel een beetje weg. Met een shuttle bus gingen we naar een klein hotel in de stad en direct al bleek hier hoe vriendelijk de Aussies zijn. Echt gemeend ook. We waren vroeg, kamer was nog niet klaar, dus we namen wat thee en besloten wat we die middag wilde doen. Eerst een heerlijke douche en even de ogen dicht languit op het bed.

Die middag in de stad liepen we door de Quay's en omliggende straten en het was er erg gezellig op straat. Niet te druk in deze stad van 6 miljoen mensen, maar gewoon dope. Ach ja, dat is een term die ik Timor Steffens steeds hoor zeggen in de 'Dance battle' shows op tv. Irritant.

We eindigden in de haven bij het uitzicht op het bekende Opera House en de Harbour Bridge. Daar trouwde een stelletje in de openlucht en wij lagen lekker lui in het gras, even de ogen dicht en na een hapje bij een Italiaan liepen we in anderhalf uur weer lekker windowshoppend door de stad terug. De ene na de andere Ugh winkel voorbij en soms heel even naar binnen. En nu...... We gaan lekker slapen. Morgen gaan we een fietstour doen van 4 uur, zinin.

Liefs
Alex en Gab

• 04 Maart 2016 - 11:59

Mama.:

Fijn om te lezen dat alles goed is verlopen en jullie nu aangekomen zijn in Sydney. En meteen alweer op pad na zo,n lange reis. Dus nu al lekker genieten en lekker slapen. Heel veel plezier. Veel liefs en dikke knuffels van de katten, alles gaat goed hier en het pilletje voor Simba gaat er goed in. Doei.

• 04 Maart 2016 - 16:42

Marieke:

Jullie boffen maar met zo'n heeeeeeerlijk vertrouwde oppas thuis.