Lilly Pilly Guly walk and Squeeky beach - Reisverslag uit Cowes, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Lilly Pilly Guly walk and Squeeky beach - Reisverslag uit Cowes, Australië van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Lilly Pilly Guly walk and Squeeky beach

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

14 Maart 2016 | Australië, Cowes

De Aussies gebruiken overal afkortingen voor of grappige namen. Uncle is Uncie, Breakfast is Brekkie en ga zo maar door. Toen we vanmorgen onderweg naar Philip Island gingen, stopten we eerst nog halverwege bij Wilson Promontory, afgekort Prom en daar maakten we een hike, de Lilly Pilly Guly hike, van een uur of 2 door 1 van de meest populaire nationale parken. De campingground vlakbij was bomvol omdat het een feestdag was vandaag. En dat was het zeker, want Gab was jarig. Had haar gisteren al getrakteerd op 23 Koala's tussen de eucalyptusbomen, vandaag kwam daar een Wombat bij (een soort uitvergrote marmot) en een Echidna (een soort stekelvarken), ik zou zeggen, Google er op dan zie je hoe schattig die er uitziet. Na de hike gingen we nog even naar het strand, het Squeeky beach met weer prachtig wit zand en hoge golven.

Onderweg even een tussenstop bij een Bakery waar we een tompoes zagen liggen en niet konden weerstaan. Was tenslotte Gab's birthday. Aangekomen in Cowes op Philip Island kregen we de sleutel van onze B&B, fristen ons op, en zochten een heerlijk restaurantje op. Superlekker gegeten weer en nu nog even de blog plaatsen terwijl we buiten op een bankje zitten. Morgen blijven we op Philip Island waar een hoop te doen is. Onder andere de bekende Pinguin Parade van de kleinste pinguins ter wereld, een Koala Reserve en de Nobbies waar een grote kolonie zeerobben huist.
Gab is inmiddels 46, nog altijd even mooi, en zit in de Koala houding hangend op het bankje. Druk met alle verjaardagsgroetjes en denkend aan Robbie, Simba en Vienna. Want ondanks dat ze in goede handen zijn, mist ze ze heel erg, daar kan geen Koala of Wombat tegenop.

Liefs Alex en Gab

• 14 Maart 2016 - 20:40

Mama :

Je verjaardag vieren ver weg van ons is toch even anders maar jullie hebben er weer een fantastische dag van gemaakt en weer veel gedaan en gezien. Ik dacht even dat Gabrielle daar in de boom zat vanwege de koala houding. Doei.

• 17 Maart 2016 - 13:40

Bernadette:

Hallo lieverds,
    Wat laat maar niet minder gemeend: Proficiat Gabrielle !!
    Dikke kus voor beiden.
    En wat een reis, kei gaaf!!
    Liefs
    Charles en Det.