De Marlborough Sounds mailboat - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu De Marlborough Sounds mailboat - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

De Marlborough Sounds mailboat

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

03 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Zo'n grappig bootsysteem hier in de Sounds en wij mochten daar even een stukje deel van uitmaken. Vanaf Picton loopt een 71 kilometer lange heuvelrug over 1 van de armen van de Sounds, een soort aaneenschakeling van heuvels, de Queen Charlotte track die je in 5 dagen kunt lopen. Langs de track staan zo af en toe wat huizen of lodges die alleen per boot bereikbaar zijn en tussen Picton en het eindpunt vaart onder andere de "mailboat" op en neer. Zakken vol met handdoeken voor de resorts, boodschappen voor bewoners (besteld via Thuisbezorgd.co.nz), zakken cement, platen hout, kratten met van alles en nog wat en toeristen.

Wij gingen vandaag mee met de boot van 10.00 uur naar Resolution Bay, de een na laatste stop, liepen we rustig in 3 uur tijd naar de voorliggende stop bij Furneaux Lodge en pakten daar de boot weer terug. Zo'n 6 andere koppeltjes deden hetzelfde en zo nu en dan kom je elkaar op de uitgezette picknick plekken tegen. De ingebouwde stopjes waren nodig want de heuvel omhoog kost toch energie en het was warm. Maar we waren goed voorbereid, bij de Dutch Bakkerij in Picton waren allerlei hollandse lekkernijen te krijgen als "Original dutch boterkoek" en "Dutch birhdaycake". Met een tas vol lekkers waren we op pad gegaan en alle koppeltjes kwamen op hetzelfde tijdstip aan bij het eindpunt waar nog geen 10 minuten later de boot al weer langskwam. De omgeving was wederom fantastisch mooi, groene heuvels, helder blauw water dat langs de kant lichtgroen kleurt en af en toe een verlaten steiger van een mooi huis. Heeft wel wat weg van een jetset-omgeving met alle luxe jachten, maar dan veel rustiger.

Terug in Picton zitten we nu lekker bij de B&B op de veanda, in het zonnetje met een drankje. De longen van Gab lijken ietsie pietsie tot rust te komen, vandaag nog niet zoveel gehoest. Dus even genieten van het moment, reizen kan zo mooi zijn ....

• 03 Maart 2017 - 06:30

TheoT:

Heerlijk verslag en mooie foto's weer ;-) volgens mij een plek hoewel ver weg om ooit nog eens terug te keren. Ik mis echter wel het vervolg van het mosseltje van Gab ;-)

• 03 Maart 2017 - 09:10

Mama :

Wat heerlijk zo,n boottochtje langs de kust en plekjes. Het zullen inderdaad wel luxe villa,s zijn die je vanaf het water ziet of misschien worden die ook wel verhuurd? Nog niets gehoord over het vervolg van het mosseltje.

• 03 Maart 2017 - 09:12

Marieke:

Ja Alex, Wederom een meesterlijk blog verhaal van jullie reis. Maar Hoe en Wat met Dat Mosseltje van Gab?