Oeoeooeoooeoeoganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Oeoeooeoooeoeoganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Oeoeooeoooeoeoganda

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

13 Februari 2018 | Oeganda, Kampala

Daar zijn we dan, eindelijk aangekomen na een moeizame reis, zo typisch hollands. Vroeg vertrokken, want je weet maar nooit op maandagochtend met de files, die stonden er dus niet. En dan sta je vroeg op Schiphol en omdat de check-in en security met mijn altijd vriendelijke gezicht heel soepel verliep begon het wachten. Vanaf de gate liepen we een trap af en een bus in en we begonnen te rijden, rijden, rijden. Rotterdam airport, dacht ik nog, maar nee, we werden ergens aan de rand van Schiphol afgezet, het begon licht te sneeuwen en hagelen. Rennend de trap op het vliegtuig in, en wat bleek, er zat ijs op de vleugel. Waaat? Hoe, waarvandan, het vriest niet eens, van dat korte hagelbuitje. De piloot vond het een risico en het vliegtuig moest ge-de-iced worden, en je weet het, een vliegthuig is groot, dus een wasstraatje is het niet. Het wachten duurde lang, file voor de de-ice-straat. Met 3 uur vertraging, zittend in het vleigtuig, vertrokken we eindelijk.
Met een tussenstop in Rwanda, vlogen we door en kwamen om 24.00 uur aan in Oeganda. Nog een uurtje naar het hotel in het pikdonker en nu ...... wakker worden bij een prachtig uitzicht op Lake Victoria in de hoofdstad Kampala. Het is heerlijk warm, en we gaan straks op pad richting Jinja. Meteen al zitten we in een landcruiser met nog een stel, lekker ruim en een 2e cruiser met nog 4 mensen. Mooi klein groepje, ze lijken gezellig.
En dat was dag 1, nu nog een beetje moe en nog weinig foto’s, maar we zijn er.

• 13 Februari 2018 - 11:34

Mama:

Eindelijk, de reis kan beginnen. Het was wel een een onderneming maar gauw vergeten jullie zijn er en hebben inmiddels een nachtje geslapen. Wat leuk zo,n klein groepje. Ben benieuwd wat we te zien krijgen. Veel liefs van ons en onze schatjes, zij liggen alweer in diepe rust.

• 15 Februari 2018 - 00:20

Monique:

Inderdaad, typisch Hollands, maarja, risico’s uitgesloten! Na deze onrustige start dus nu eindelijk in Oeganda! Wat zullen jullie veel gaan zien en beleven! Suoer, jullie blog/vlog/log bladiebla...we/ ik gaan lekker meegenieten!