Los Ojos del Caburga - Reisverslag uit Pucón, Chili van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Los Ojos del Caburga - Reisverslag uit Pucón, Chili van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Los Ojos del Caburga

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

27 Februari 2019 | Chili, Pucón

Woensdag 27 februari, nog 1 dag en mijn big brother Anton, is jarig. Tijdelijk even 10 jaar ouder. En terwijl hij al maandenlang verplicht moet rusten en gipsen voeten aan het sparen is vanwege problemen met z’n voet, laat ik vandaag bewust mijn voeten rusten. Het is oneerlijk en ik sta er af en toe bij stil, beseffend hoe gelukkig je moet zijn wanneer je lichaam gezond is.

Gab had ook een paar grenzen overschreden de afgelopen dagen, waarom gaan we dan ook naar zo’n verdomd mooi land? Alles, maar dan ook echt alles wat we de afgelopen 18 dagen hebben gezien is mooi en er is geen dag die ik anders had willen indelen. Al bladerend door de foto’s besefte ik me dat Chili te lang op ons had moeten wachten, een goed teken, want eindelijk is er tijd om even terug te kijken en op adem te komen. Liggend bij het zwembad, het geluid van het water dat over de rand stroomt en de ademhaling van Gab die droomt. Van mij halfbroer Werner waar ik ruzie mee heb. Vraag het me maar niet, ik vind het ook vreemd waar ze die dromen vandaan haalt. Mijn horloge trilde ‘tijd om te gaan bewegen’, ik gooide hem in het water, bekijk het maar. Gister gaf ie ook niet aan ‘zou je niet eens stoppen’.

We reden vanmorgen na het overheerlijke ontbijt door Pucon heen richting de Rio Pucon O Minetue. Rio is rivier, dan heb je een beeld. De weg was onverhard en omdat we naast een paar mountain bikers de enige waren, reden we stapvoets, een kleine stofwolk achter ons. De snelstromende rivier, populair bij kajakkers, wisselde constant van kleur en Gab stond poserend aan de oever om de juiste match te vinden. Ik achter de camera, klik. Wat een plaatje. Nu nog 1 met Gab er op.
We kwamen aan bij Los Ojos del Caburga (de ogen van Caburga), een serie watervallen en om er te komen, 2 minuten lopen vanaf de parking, heerlijk. Ik speelde wat met de sluitertijd van de camera, een lange dus, gericht op het water. Lukte aardig, weet niet of ik dat nou echt mooi vind. We besloten om nog even bij Caburgua te gaan kijken, een klein dorpje aan het gelijknamige meer, en wat een fantastische plek. Een piepklein dorp, met een enorm strand, en een mooie plek om de dag voorbij te laten gaan.

  • 28 Februari 2019 - 05:36

    Mama:

    Eindelijk een rustige dag gehouden dat zal wel hard nodig geweest zijn na de zware laatste dagen. Dat zal ook wel even lekker zijn. Nu nog het laatste gedeelte en kijken wij weer uit naar de volgende avonturen. Heel veel plezier en geniet er nog maar want voor jullie het weten zit het erop en komt er ook aan mijn vakantieverblijf een einde. Het gaat wel snel allemaal. De katten zijn alweer buiten dus zij hebben het ook naar de zin. Er komen nu wat wisselende dagen aan en het hele mooie weer gaat even de kast in. Groetjes van hier dikke knuffels.❤️

  • 28 Februari 2019 - 13:48

    Det:

    Hé hallo skatties.....wat hebben jullie het weer mooi, niet te believe!!!
    Kan het allemaal niet bijhouden maar wat ik zie en lees is prachtig!!!
    Geniet nog effkus van al het mooie en van elkaar.
    Dikke kus
    Det

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex en Gabrielle

De passie van ons is reizen. We proberen elk jaar wel een keer de grens over te gaan. Op zoek naar andere culturen, indrukwekkende steden, onbekende volkeren, natuurschoon of de dierenwereld.

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 184440

Voorgaande reizen:

10 Februari 2024 - 29 Februari 2024

Colombia

19 Februari 2023 - 13 Maart 2023

Costa Rica

07 Juli 2022 - 02 Augustus 2022

Oost Canada & Falls

18 Augustus 2021 - 08 September 2021

Romantische Straße, Innsbruck, Salzburg en Wenen

29 Februari 2020 - 29 Maart 2020

India - Rajasthan

09 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Chili - land van contrasten

12 Februari 2018 - 04 Maart 2018

Oeganda, zoveel meer dan alleen Gorilla trekking

07 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Nieuw Zeeland

02 Maart 2016 - 02 April 2016

Australie: Sydney, via Melbourne naar Adelaide

20 Augustus 2015 - 13 September 2015

Maleisie-Borneo en Singapore

22 November 2014 - 07 December 2014

Zuid Afrika

09 Maart 2014 - 01 April 2014

India, Kerala en Tamil Nadu

24 Augustus 2013 - 14 September 2013

Canada, British Columbia

28 September 2012 - 21 Oktober 2012

Bali en Lombok

22 September 2010 - 12 Oktober 2010

Zuid-China

Landen bezocht: