Via Regensburg naar Werbach - Reisverslag uit Werbach, Duitsland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Via Regensburg naar Werbach - Reisverslag uit Werbach, Duitsland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Via Regensburg naar Werbach

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

07 September 2021 | Duitsland, Werbach

Check. Dat was Oostenrijk, Innsbruck, Salzburg en Wenen. Ook weer afgevinkt op de lijst, maar vooral Innsbruck lokt om nog een keer naar toe terug te komen. Niet omdat Salzburg of Wenen minder mooi zijn, zeker niet, maar ik denk meer omdat in Innsbruck nog zoveel te doen is voor wat betreft hikes.  Ligt Salzburg of Wenen op de route, dan valt dat nog te bezien natuurlijk. Het is in ieder geval erg goed bevallen en ik herinner met een grappig gesprek gisteren dat we al eerder als een soort deja vu hadden gehad met een Oostenrijkse. Wij vonden de mensen hier heel aardig, vriendelijk, altijd bereid om engels te praten, maar zij vonden zichzelf bijna het tegenovergestelde. Eigenlijk wat ik dan denk van de Nederlanders. Maar goed, misschien werkt dat ook zo en lijkt het alpenwijde gras inderdaad groener dan dat het in werkelijkheid is. We zouden kalmpjes aan naar huis rijden, althans eerst naar Werbach op ruim 650 km afstand van Wenen en zon’n beetje op de helft dus. Geen haast, rustig uitslapen en lekker de tijd nemen. Dus. Dat was dus opstaan om 7 uur, om half acht in de auto en na een minuut of tien reden we de stad uit en zoefden 130 over de snelweg richting Duitsland. Dus dat noemen we rustig aan.

Bij de grens was de controle op vrachtwagens intensief en dat leverde wat file op, maar wij mochten door na een vriendelijke Gruss Gott en we zagen op de kaart de stad Regensburg op de route liggen. Een nog goed bewaarde Middeleeuwse havenstad die ongeschonden door de oorlog is gekomen en liggend aan de Donau bij de monding van de Regen. Een Burcht erbij en je hebt Regensburg. Leek ons leuk om even te stoppen en dat was ook zo. Schitterend bewaarde binnenstad met een oeroude stenen brug uit de 12e eeuw die met z’n 309 meter over de Donau hangt. Oh ja, en schoenenwinkels, die ook natuurlijk met een grote collectie A.S.98, Italiaans merk voor de kenners. We lunchten bij Anna, en ‘Anna liebt Brot und Kaffee’ stond er op de gevel. Dat was ook zo, wij nu ook.

Het 2e deel van de rit was saai, meerdere wegonderbrekingen, maar we hadden Falco op staan met ‘Rock me Amadeus’, ‘Der Kommissar’ en natuurlijk ‘ Jeanny’ dat Gab woordelijk meezong. Hele trip geen Duits gesproken, ‘Ahh, doe jij dat nou ff’, en nu vloeiend. Schies mir aber leck. We kwamen rond 17 uur aan, nog even lekker in de tuin bij deze prachtige B&B in brocante stijl en een hap bij de Italiaan in het dorp en morgen…… dan zien we Jax en Barrel weer, en Vienna natuurlijk.