Laatste deel Romantische Strasse en Fussen - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Laatste deel Romantische Strasse en Fussen - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Laatste deel Romantische Strasse en Fussen

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

25 Augustus 2021 | Duitsland, Füssen

We verlieten Augsburg al vroeg in de ochtend en pikten de Romantische Straße weer op. Met TomTom, Medianav of elk ander navigatiesysteem had dat een uitdaging geweest. Voor mij geeen zorgen, naast mij zat GabNav, scherpe ogen, ziet werkelijk elk bordje en vertelt ook nog details over de omgeving. En nooit een update nodig !!

De route bracht ons door een bosrijke omgeving waar de weg slingerend doorheen liep en zo nu en dan werd afgewisseld door een groot maisveld en mooie dorpjes. We bereikten Friedberg en liepen naar het Schloss, maar je raad het al …. der tur war geschlossen. Verder niet veel te zien dus door naar het prachtige op een berg gelegen Landsberg am Lech met ook een heftig verleden omdat Hitler hier vast had gezeten, een of ander shitboek had geschreven en de Hitlerjugend hier was ontstaan. De stad was werkelijk een plaatje met pastelkleurige huizen, een paar juweeltjes van kerken en een fantastisch mooi plein met historische gebouwen. Het accent was hier duidelijk anders, meer zuid duits of zo, maar ook hier staat om 11 uur al het bier op de tafels. Met de meeste zonuren van Duitsland een mooie plek voor de lunch.

Verder op de route passeerden we Hohenfurch, dronken we wat in Schongau, mooi pleintje btw, en reden langs Peiting en de normaal zo prachtige Edelsbacher brucke, maar die stond in de steigers. Ook Wildsteig zoefden we voorbij, maar op dit punt reden we de lage Alpen in. Magnifiek mooie dalen met grote delen beboste bergen, kleine, maar niet minder mooi. Bij Steigaden wipte we even binnen bij het plaatselijke klooster en sloegen we even verderop af om de prachtig gelegen bedevaartskerk van Wies te bekijken. Een wit/gele kerk in een prachtig groen landschap en van binnen ……. wauw. Over het hele plafond fresco’s, met bladgoud beklede versieringen tot aan het altaar en aan de achterkant een groot orgel dat geheel opging in de versieringen in Barok en Rococo stijl. We passeerden Halblech waar de lage Alpen hoger werden en we tegen de bergen de paragliders in grote getale zagen bungelen en we sprookjesland binnenreden: Schwangau. De Romantische Straße ging linksaf en daar lag, als tegen een bosrijke bergwand aangeplakt,  Slot Neuschwanstein. Ik trapte op de rem, dook de berm in en maakte wat foto’s, niet wetende dat verderop langs de weg nog veeeeeeel meer mogelijkheden kwamen. Check, ook weer gezien, en misschien gaan we er morgen op bezoek.

Tegen 18 uur reden we Fussen in en direct tegen ons hotel aan (figuurlijk dan) dat prachtig ligt tussen de Alpine Alpen en direct in het centrum. Eigenlijk gek om zo lang onderweg te zijn en maar 110 km te hebben gereden,  zo veel was er weer te zien, maar we hebben ook wel echt overal de tijd genomen.

• 27 Augustus 2021 - 16:21

Detje:

Dank jullie wel dat we mee mochten genieten