Relaxen op San Pedro - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu Relaxen op San Pedro - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Alex en Gabrielle Meester - WaarBenJij.nu

Relaxen op San Pedro

Door: Alex en Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Alex en Gabrielle

29 Februari 2024 | Colombia, Cartagena

We hadden deze reis nog niet heel veel rust gehad enof strand gezien. En ondanks dat Cartagena echt een hele mooi koloniale stad is, kozen we ervoor om met een boot naar een eiland te gaan en een dagje te relaxen. San Pedro heette het eiland en het lag een uur varen ten zuiden van Cartagena. Wederom vroeg vertrokken na een eenvoudig ontbijt in een tentje dat aan ons hotel was verbonden. Het heette ‘Roses d’ amour Jardin de thé’ en de Colombiaanse dames die ons hielpen, we hadden haast, hadden geen pepertjes in de reet, wel fillers zo te zien. Met opgepompte billen en nagels die langer waren dan haar vingers zelf, nam ze de bestelling op. Gab zei op het aanbod ‘Coffee’, toen nog vriendelijk ‘Te negro, por favor’. Die had ze niet, geen thee, en de reactie van Gab ging over van vriendelijk Spaans, naar een agressieve vorm van Amsterdams dialect: “whoehaa, hoezo geen thee, dit is toch verdomme een Salon de The, of begrijpen wij elkaar niet?”. Het dametje krabte nog eens aan haar nagels, keek trots naar haar billen en herhaalde op vriendelijke toon: ‘No Te negro, coffee?”. Het werd een juice en we liepen snel naar de haven waar de boot op ons wachtte. Met zo’n 30 personen, 2 aan 2, zaten we in een rijtje achter elkaar toen de beide motoren op vol vermogen de boot richting open zee stuurde. Vanaf dit punt was de skyline rondom het oude koloniale centrum van Cartagena goed te zien. Naar schatting zo’n 100 hoge flats stonden in een lange rij langs de kust, allemaal wit, maar wij zoefden er snel voorbij.

Op het eiland werden we ontvangen met een cocktail, ploften op de ligbedden en deden verder helemaal niets. Lekker bijslapen, niet eens de zee in, even lunchen en weer slapen. Eindelijk wat kleur op het lichaam en even genietend van een dagje rust. We moesten helaas vroeger van het eiland af dan gepland, omdat de wind enorm was toegenomen en de golven steeds hoger werden. We namen ook een andere route die wat rustiger was en deels door een gegraven kanaal dat voor de scheepvaart is aangelegd. Maar ook nu vielen we beiden in slaap en hingen lekker tegen elkaar aan, bekkie open en af en toe wat zeewater naar binnen spattend. Heb de foto gezien, maar die zag er niet heel charmant uit.

Terug in Cartagena zaten we nog met een heerlijk Flat White en een Latte op het balkon van ons hotel, voordat we naar restaurant AniMare liepen voor het laatste avondmaal met de hele groep. Superlekker gegeten, toprestaurantje qua bediening en in een prachtig koloniaal pand. Morgen de laatste dag hier, we worden om 16.00 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan en hebben dus nog even de tijd om Cartagena te bewonderen. Truste.

• 29 Februari 2024 - 06:30

Jacqueline De Koning :

Mooie reis, leuke verhalen en weer veel meegemaakt. En gelukkig nog wat kunnen relaxen op jullie laatste dag. Fijne en veilige vlucht terug!

• 29 Februari 2024 - 11:09

Timo, Liva En Sanne:

Wat zijn we aan het genieten van al jullie verhalen! Maak er een mooie laatste dag van, we wachten jullie op met thee;) Liefs team Koffielokaal

• 29 Februari 2024 - 11:23

Meta:

Ik heb weer genoten van je verhalen en foto's. Hele goede terugreis en tot de volgende vakantie.